» اجتماعی » آموزش‌های قضائی باید نیازمحور باشد
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی:

آموزش‌های قضائی باید نیازمحور باشد

آبان 1, 1403۹:۳۰ ق٫ظ 10

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی آموزشی مؤثر گفت: آموزش‌های قضائی باید بر اساس نیازهای علمی و عملی مخاطبان طراحی و اجرا شود.

ناصر عتباتی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی مناسب در روند آموزش، اظهار داشت: برنامه‌ریزی آموزشی از اساسی‌ترین عوامل موثر در کیفیت و نتایج مثبت آموزش بوده و لازم است این امر با دقت بیشتری تقویت شود و آموزش‌ها بر اساس نیازهای علمی و عملی مخاطبان تنظیم و تخصیص یابد.

وی همچنین به برگزاری دو دوره قضائی که پیش‌تر در استان برگزار شده بود اشاره کرد و بر لزوم ارتقای کیفیت این دوره‌ها تاکید کرد و گفت: برگزاری دوره‌های تخصصی باید با کیفیت بالا، حوصله و دقت کافی و بدون دغدغه انجام گیرد به‌ویژه برای دوره سوم ویژه روحانیون، باید از حداکثر امکانات و فضاهای آموزشی استفاده کنیم تا این دوره‌ها به نحو احسن برگزار شوند.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی در ادامه افزود: برای تدریس در دوره سوم ویژه روحانیون در ارومیه، باید از اساتید و همکارانی که علاوه بر داشتن توانمندی‌های علمی و عملی، دارای تالیفات معتبر، تحصیلات عالیه و انگیزه و علاقه‌مندی به تدریس هستند، بهره گرفته شود تنها با انتخاب نیروهای متخصص و متعهد است که می‌توان کیفیت آموزش را در این دوره‌ها به سطح مطلوبی رساند.

وی همچنین به برنامه‌ریزی برای دوره چهارم آموزشی اشاره کرد که عمدتاً برای همکاران اداری دادگستری استان برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: این همکاران که به تازگی به سمت‌های قضائی جذب شده‌اند، نیازمند دوره‌های آموزشی جامع و تخصصی هستند ما باید از هر فرصتی برای بهینه‌سازی زمان و محتوای آموزشی این دوره‌ها استفاده کنیم تا توانمندی‌های علمی و عملی آن‌ها در بالاترین سطح ممکن ارتقاء یابد.

عتباتی در پایان تاکید کرد: برنامه‌ریزی آموزشی باید به گونه‌ای باشد که هم اهداف بلندمدت آموزشی و هم نیازهای روزمره دستگاه قضائی را پوشش دهد تنها با چنین برنامه‌ریزی دقیقی می‌توانیم شاهد پیشرفت و بهبود مستمر در کیفیت آموزش‌ها و عملکرد قضائی استان باشیم.

انتهای خبر/م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×