» اخبار استان » بوکان » آموزش‌وپرورش اساس پیشرفت جامعه‌ است
بوکان
بوکان
فرماندار بوکان:

آموزش‌وپرورش اساس پیشرفت جامعه‌ است

بهمن 1, 1402۸:۰۰ ب٫ظ 30

فرماندار بوکان آموزش‌و‌پرورش را یکی از مهم‌ترین نهادهای کشور در راستای توسعه و پیشرفت دانست و لازمه حضور نخبگان در آن را لازم و مهم خواند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» خشایار صنعتی فرماندار بوکان در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی بوکان هه‌وال با بیان اهمیت شورای آموزش‌وپرورش گفت: این شورا یکی از ارکان اصلی و تأثیرگذار در روند آموزشی شهرستان است و این ارکان تجلی مشارکت مردم و مسئولین در امر تعلیم‌وتربیت می‌باشد.

وی ضمن تبریک انتخاب شورای آموزش‌وپرورش شهرستان به‌عنوان شورای برتر استان تصریح کرد: باتوجه‌به تخصص و تجربه افراد عضو و پتانسیل این شورا قطعاً می‌توان شاهد بهبود و توسعه این نهاد مهم و تأثیرگذار و رفع مشکلات این حوزه بیش‌ازپیش باشیم.

صنعتی اهمیت مردمی‌سازی و استفاده از پتانسیل‌های نخبگان در حل مشکلات آموزش‌وپرورش و همچنین سایر حوزه‌های دیگر را حائز اهمیت توصیف و عنوان کرد: غالب مسائل و مشکلات کنونی جامعه، مسائل فرهنگی و اجتماعی است و چون این مسائل مشکلات عامه مردم می‌باشد، لذا آموزش‌وپرورش به‌عنوان فراگیرترین نهاد دولتی مردمی باید در حل مشکلات دخیل باشد.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش به‌عنوان اساس پیشرفت هر جامعه‌ای به‌حساب می‌آید افزود: آموزش‌وپرورش نقش مهمی در برنامه‌های توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایفا می‌کند.

صنعتی با گریزی به تاریخچه تدوین قوانین شوراهای آموزش‌وپرورش به اهداف این شورا اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف مهم تشکیل این شوراها، هم‌افزایی، تدوین نقشه راه مدیریت و برنامه‌ریزی در مسیر تعلیم و آموزش است.

فرماندار بوکان با بیان اینکه خرد جمعی زمینه پیشرفت و تعالی آموزش‌وپرورش است افزود: آموزش‌وپرورش به‌عنوان دستگاه متولی تعلیم‌وتربیت در جامعه نیازمند بهره‌گیری از این مشارکت است لذا بستر شوراهای آموزش‌وپرورش روشی مؤثر برای مردمی‌سازی و بهره‌مندی از پتانسیل‌ها در جهت ارتقای کیفیت فعالیت‌ها در راستای تحقق پیشبرد برنامه‌ها در جامعه می‌باشد.

صنعتی عنوان کرد: لازم است نخبگان نقش بسیار ویژه‌ای در شورای آموزش‌وپرورش ایفا کنند و با ارائه راهکارهای علمی در راستای ارتقای حوزه آموزش شهرستان گام‌های موثری بردارند تا در آینده نه‌چندان دور شاهد پیشرفت ابن شهر در همه حوزه‌ها باشیم.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×