» اجتماعی » آگاهی‌بخشی در راستای جوانی جمعیت ضروری است
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

آگاهی‌بخشی در راستای جوانی جمعیت ضروری است

مهر 22, 1403۹:۱۱ ق٫ظ 10

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی برلزوم مشارکت سایر ارگان‌ها در حل معضل جوانی تاکید کرد و گفت: پیشرفت و تحول در زندگی مردم باعث شکل‌گیری چنین وضعیتی در خصوص جمعیت کشور شد و آگاهی‌بخشی در راستای جوانی جمعیت ضروری است.

احسان ریخته‌گر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» اظهار کرد: بحث جوانی جمعیت با یک یا دو عامل کنترل نمی‌شود و مقوله‌های مختلف در این مساله دخیل است.

وی افزود: متاسفانه شتاب پیری جمعیت در کشور ما بالاتر از سایر کشورها بوده و عامل فرهنگی مهم ترین عامل شکل گیری این مشکل است.

وی بر لزوم مشارکت سایر ارگان‌ها بر حل این معضل تاکید کرد و گفت: پیشرفت و تحول در زندگی مردم باعث شکل‌گیری چنین وضعیتی در خصوص جمعیت کشور شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بیان کرد: بانوان نقش بیشتری در حل معضل جمعیتی کشور برعهده دارند و امید است بتوانیم نیروهای کافی برای اقناع مردم در راستای افرایش جمعیت داشته باشیم.

ریخته‌گر همچنین بر لزوم توجه به سیاست‌گذاری‌های مؤثر و هماهنگ در راستای جوانی جمعیت تأکید کرد و افزود: باید سیاست‌های جامع و هدفمندی طراحی کنیم که به ترویج فرهنگ فرزندآوری و حمایت از خانواده‌ها کمک کند. این سیاست‌ها باید نیازها و چالش‌های جوانان را در نظر بگیرد و آن‌ها را به مشارکت در افزایش جمعیت تشویق کند.

وی در ادامه گفت: نباید فراموش کنیم که مشکلات اقتصادی و اجتماعی نیز به نوعی بر انتخاب‌های خانواده‌ها تأثیر می‌گذارد. از این رو، همکاری نزدیک بین نهادهای بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی برای ارتقاء کیفیت زندگی خانواده‌ها و ایجاد بسترهای مناسب برای فرزندآوری امری حیاتی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های دقیق و هدفمند می‌تواند تأثیر مثبتی بر تغییر نگرش‌ها و رفتارها داشته باشد، افزود: ما باید در راستای آگاهی‌بخشی به جوانان و خانواده‌ها گام برداریم و به آن‌ها نشان دهیم که جوانی جمعیت یک فرصت بزرگ برای کشور است.

ریخته‌گر در پایان تصریح کرد: امیدواریم با همکاری و مشارکت تمامی نهادها، در آینده نزدیک شاهد تحولی مثبت در ساختار جمعیتی کشور باشیم و از این طریق به بهبود کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی دست یابیم.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×