» اخبار استان » ابعاد شخصیتی شهید باکری ناشناخته مانده است
اخبار استان - تیتر یک - فرهنگی
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی:

ابعاد شخصیتی شهید باکری ناشناخته مانده است

اسفند 14, 1402۱۲:۳۶ ب٫ظ 40

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی گفت: با وجود برگزاری یادمان‌های فراوان برای مهدی باکری، هنوز یک شخصیت ناشناخته است چرا که شخصیت بلندی داشت و برای استان آذربایجان غربی افتخار عظیمی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» سردار سرلشکر محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی در مراسم بزرگداشت شهدای بدر و خیبر اظهار کرد: آذربایجان غربی در هشت سال دفاع مقدس نقش مهم و برجسته‌ای داشت و شهدای بسیاری از این استان جان خود را در راه کشور و انقلاب فدا کردند و می‌توان گفت که این استان سرزمینی از قهرمانان است.

وی افزود: متأسفانه در مورد هشت سال دفاع مقدس تبیین و توضیح کافی صورت نگرفته است و ممکن است نسل جوان آن را یک جنگ معمولی بدانند.

رضایی بیان کرد: در زمان شروع جنگ ایران انقلابی جوان بود و بسیاری از فرماندهان ارتش از کشور گریخته بودند و ارتش عراق نیز کاملاً مجهز و آماده بود و ۳۶ کشور از جمله شوروی و آمریکا حمایت از صدام می‌کردند

رضایی گفت: در آن دوران سپاه پاسداران تازه‌تشکیل‌شده بود و ساختار خاصی نداشت و همه فکر می‌کردند که صدام زودتر از جنگ بیرون خواهد آمد؛ اما واقعیت ماجرا متفاوت بود و ایران باتکیه‌بر شهیدانی مانند باکری مقابل همه قوای جهانی مقاومت کرد و حتی یک‌قدم عقب ننشست چرا که شهیدانی چون باکری در صحنه حاضر بودند

وی تأکید کرد: مهدی و حمید باکری از جمله رزمندگان تحصیل‌کرده جنگ بودند که باایمان و انقلاب در جنگ شرکت کردند و نقش بزرگی ایفا کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: حمید و مهدی باکری علاوه بر برادری تنی، برادری اعتقادی نیز داشتند و به همین دلیل خیلی به هم محبت داشتند و هر لحظه حامی و همراه یکدیگر بودند.

رضایی گفت: با وجود برگزاری یادمان‌های فراوان برای مهدی باکری، هنوز یک شخصیت ناشناخته است چرا که شخصیت بلندی داشت و برای استان آذربایجان غربی افتخار عظیمی است.

وی یادآور شد: در جنگ دشمن سر بسیاری از زنان و کودکان ایرانی بریده شد؛ اما مهدی باکری هر زمان یک عراقی را اسیر می‌کرد با احترام با او غذا می‌خورد و این صفت را هر فرماندهی نمی‌توانست داشته باشد و علاقه‌ای به تبلیغات نداشت و عکس‌های کمی از او موجود است.

این مقام مسئول افزود: یکی از مهارت‌های برجسته مهدی باکری و محسن خرازی در شکستن خط دفاعی دشمن بود که کسی مثل آنها نمی‌توانست عمل کند و حتی در عملیات خیبر باکری با ۱۲ نفر دیگر در چند ثانیه فاصله صدمتری را طی کردند و خط دشمن را شکستند.

وی خاطرنشان کرد: در عملیات فتح‌المبین باید ۲۷۰۰ کیلومتر آزاد می‌شد و چون دشمن از همه جهات منطقه را محاصره کرده بود نتوانستیم به آنجا نفوذ کنیم و در نهایت مهدی باکری انتخاب شد که خط را بشکند و از پشت سر دشمن نفوذ کند و در اولین نفوذ فرمانده عراقی را به قتل رساند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی عنوان کرد: دشمنان انقلاب از هر راهی از جمله تحریم سعی کردند تا در ایران اختلاف ایجاد کنند؛ اما موفق نشدند و حتی در بحث غزه نیز در باتلاق گیر افتاده‌اند و به جز به‌شهادت‌رساندن افراد بی‌گناه کار دیگری انجام نداده‌اند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×