» اخبار استان » اتحادیه‌های صنفی ستون‌های اقتصاد ملی است
اخبار استان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:

اتحادیه‌های صنفی ستون‌های اقتصاد ملی است

مهر 10, 1403۳:۱۷ ق٫ظ 10

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: اتحادیه‌های صنفی با تنظیم بازار و هماهنگی اصناف، نقشی کلیدی در تقویت اقتصاد محلی و ملی ایفا می‌کنند و به‌ عنوان ستون‌های اصلی توسعه اقتصادی کشور شناخته می‌شوند.

صابر پرنیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، با تاکید بر اهمیت اتاق اصناف در ساختار اقتصادی کشور، بیان کرد: اتاق اصناف به‌عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین شبکه تجاری کشور، نقشی بی‌بدیل در رونق اقتصادی و توزیع کالاها و خدمات دارد.

وی تصریح کرد: این نهاد نه‌ تنها واسطه میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است، بلکه با تکیه بر توان و ظرفیت صنوف مختلف، می‌تواند به توسعه پایدار اقتصادی کمک کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: هر یک از اصناف نقش مهمی در زندگی اقتصادی و اجتماعی مردم ایفا می‌کنند باید به‌طور ویژه از تلاش‌های شبانه‌روزی این افراد قدردانی کرد، چراکه آنان همواره در خط مقدم تأمین نیازهای جامعه ایستاده‌اند بنابراین حمایت از اصناف، در حقیقت حمایت از ستون‌های اقتصادی کشور است.

پرنیان با اشاره به لزوم برجسته‌سازی نقش اتاق اصناف و اتحادیه‌ها در شهرها، گفت: اتاق اصناف و اتحادیه‌ها باید به‌عنوان نهادهای تأثیرگذار در بهبود شرایط اقتصادی و تنظیم بازار، در میان افکار عمومی و جامعه برجسته‌تر دیده شوند. عملکرد آنان نه‌تنها بر اقتصاد، بلکه بر فرهنگ و هویت اجتماعی شهرها نیز تأثیرگذار است.

وی همچنین بر لزوم حل تداخلات صنفی بین واحدهای دارای پروانه کسب تأکید کرد و تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که اتحادیه‌ها با آن مواجه هستند، تداخل صنفی و عدم تفکیک دقیق وظایف و حوزه‌های فعالیت واحدهای صنفی است این مسئله نیازمند بررسی‌های جدی و اصلاح ساختارهای موجود است تا همگان بتوانند بدون دغدغه به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

اتحادیه‌های صنفی بایستی حامی اصناف باشند

پرنیان با تأکید بر وظیفه حمایتی اتحادیه‌ها، افزود: اتحادیه‌های صنفی نه‌تنها باید نقش تنظیم‌گر را در اقتصاد ایفا کنند، بلکه به‌عنوان مدافعان حقوق صنوف، باید از تمام ظرفیت‌های خود برای پشتیبانی و حمایت از اعضای خود بهره‌برداری کنند. تعاملات سازنده بین اتحادیه‌ها و اصناف، ضامن موفقیت و پایداری آنان است.

وی با بیان این‌که تفاوتی در اعطای تسهیلات میان واحدهای صنفی تولیدی و واحدهای صنعتی نباید وجود داشته باشد، گفت: سیاست دولت و وزارت صمت، حمایت یکسان از تمامی واحدهای تولیدی است؛ چه در قالب صنفی و چه صنعتی. این واحدها به‌عنوان موتورهای محرک اقتصادی، شایسته برخورداری از تسهیلات و امکاناتی مشابه هستند تا بتوانند در مسیر تولید و ایجاد اشتغال گام بردارند.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×