» اخبار استان » اتحاد سد محکمی در برابر نفوذ دشمنان
اخبار استان - پیشخوان - فرهنگی
نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

اتحاد سد محکمی در برابر نفوذ دشمنان

شهریور 31, 1403۱۱:۵۴ ق٫ظ 20

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت:اتحاد می‌تواند سد محکمی در برابر نفوذ استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی باشد. اگر ما بتوانیم از اختلافات جزیی چشم‌پوشی کنیم و حول محور مشترکات دینی و فرهنگی خود به وحدت برسیم، مطمئناً شاهد پیروزی ملت‌های مسلمان بر دشمنان خواهیم بود.

سید سلمان ذاکر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره به آغاز هفته وحدت و ضمن تبریک این ایام اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) سرچشمه نور و هدایت برای همه مسلمانان است و همگی ما در محبت به ایشان و پیروی از آموزه‌های ایشان مشترک هستیم.
وی ادامه داد: این محبت به پیامبر، می‌تواند ما را به یکدیگر نزدیک‌تر کند و باعث شود تا به اختلافات جزیی خود نپردازیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دشمنان اسلام همواره تلاش کرده‌اند از این اختلافات برای ضربه‌زدن به وحدت امت اسلامی استفاده کنند، اما هفته وحدت فرصتی است تا نشان دهیم که شیعه و سنی با هم در برابر این فتنه‌ها ایستاده‌اند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی در حمایت‌های مادی و معنوی، تفرقه‌افکنی و حرمت‌شکنی در بین مسلمانان عنوان کرد: هدف اصلی اسرائیل و استکبار جهانی، ایجاد نفاق و تفرقه میان مسلمانان و نفوذ در کشورهای اسلامی است تا بتوانند به مقاصد شوم خود در منطقه دست یابند.

ذاکر افزود: این دشمنان در طول تاریخ تلاش کرده‌اند تا از اختلافات قومی، مذهبی و سیاسی میان مسلمانان بهره‌برداری کرده و با تقویت این تفرقه، مانع از شکل‌گیری یک اتحاد قدرتمند اسلامی شوند.

وی تصریح کرد: اما پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره)، مانند صاعقه‌ای بر سر رژیم صهیونیستی و حامیان استکباری آن فرود آمد. تفکر مقاومت و مبارزه با ظلم، که از دل این انقلاب برخاست، باعث شد که نقشه‌های صهیونیسم و استکبار جهانی در منطقه به چالش کشیده شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:یکی از نتایج برجسته وحدت شیعه و سنی در ایران، به‌ویژه در استان‌های مرزی، ایجاد یک جبهه قدرتمند در برابر دشمنان اسلام و استکبار جهانی است.

وی گفت: مردم این مناطق، با وجود تنوع مذهبی و قومی، همواره نشان داده‌اند که در برابر تهدیدات خارجی و داخلی متحد هستند.

ذاکر خاطرنشان کرد: نمونه‌های زیادی از همکاری و همدلی بین شیعیان و اهل تسنن در استان‌های مرزنشین کشور به چشم می‌خورد که یکی از بهترین مصادیق این وحدت، تلاش‌های مشترک آن‌ها در تأمین امنیت مرزها و حفظ یکپارچگی ملی است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: این همدلی‌ها و وحدت در استان‌هایی چون آذربایجان‌غربی و سیستان و بلوچستان، نه تنها از منظر امنیتی، بلکه در بعد فرهنگی و اجتماعی نیز به تقویت پایه‌های نظام اسلامی کمک کرده است.

وی گفت: پیوندهای قوی میان شیعه و سنی در این مناطق، الگویی عملی از وحدت اسلامی است که می‌تواند برای سایر کشورهای اسلامی نیز الهام‌بخش باشد. به همین دلیل، دشمنان اسلام از هیچ تلاشی برای ایجاد تفرقه و نزاع در این مناطق فروگذار نمی‌کنند، اما آگاهی و بصیرت مردم و رهبران دینی، مانع از تحقق اهداف شوم آن‌ها شده است

ذاکر در پایان به آینده وحدت اسلامی در جهان اشاره کرده و تأکید می‌کند: با ادامه این مسیر و تقویت روابط میان مسلمانان شیعه و سنی، نه‌تنها ایران، بلکه جهان اسلام می‌تواند به یک اتحاد بزرگ و قدرتمند دست یابد.

وی خاطرنشان کرد:این اتحاد می‌تواند سد محکمی در برابر نفوذ استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی باشد. اگر ما بتوانیم از اختلافات جزیی چشم‌پوشی کنیم و حول محور مشترکات دینی و فرهنگی خود به وحدت برسیم، مطمئناً شاهد پیروزی ملت‌های مسلمان بر دشمنان خواهیم بود.

انتهای خبر / و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×