» پیشخوان » اتوبوس گردشگری در میاندوآب به راه افتاد
میاندوآب
پیشخوان - میاندوآب
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میاندوآب:

اتوبوس گردشگری در میاندوآب به راه افتاد

فروردین 8, 1403۴:۴۰ ب٫ظ 70

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میاندوآب گفت: اتوبوس گردشگری به‌منظور معرفی میاندوآب و مناطق گردشگری این شهرستان به گردشگران و مسافران نوروزی راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، فاطمه علیزاده با اشاره به آغاز فعالیت اتوبوس گردشگری در میاندوآب، اظهار کرد: این اتوبوس گردشگری از امروز تا ۹ فروردین با همکاری شهرداری، شورای شهر و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی؛ گردشگران و مسافران نوروزی را به مناطق دیدنی میاندوآب جابه‌جا می‌کند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میاندوآب افزود: مسجد تاریخی طاق، پل تاریخی تاتائو، سد نورزولو، مراکز تفریحی و نمایشگاه صنایع‌دستی، غذای محلی و دستاوردهای بانوان از جمله مناطقی است که به‌منظور بازدید گردشگران و مسافران نوروزی در این اتوبوس گردشگری پیش‌بینی‌شده است.

وی اظهار کرد: در ایام نوروز امسال، نوروزگاه نیز هم‌زمان با چهارشنبه‌سوری و صبح روز چهارشنبه آخر سال و آئین «سو و بولاق‌باشی» یا همان رفتن مردم بر سر چشمه‌ها و رودخانه‌ها؛ در ساحل رودخانه جغاتو (زرینه‌رود) برای معرفی آداب و سنن نوروزی برای گردشگران نوروزی در میاندوآب برپا شد.

علیزاده تصریح کرد: هم چنین هم‌زمان با راه‌اندازی اتوبوس گردشگری از ۷ تا ۹ فروردین؛ نمایشگاه صنایع‌دستی بانوان و نوروزگاه نیز در پارک مسافر در ساحل رودخانه زرینه‌رود میاندوآب دایر شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میاندوآب افزود: اجرای برنامه مفرح و شاد با آیتم‌هایی نظیر عاشیق‌خوانی، موسیقی و آئین سنتی آذربایجانی و اجرای گروه‌های طنز از برنامه‌های پیش‌بینی شده در نوروزگاه بوده که امیدواریم رضایت شهروندان و گردشگران را بتوانیم کسب کنیم.

میاندوآب به‌عنوان چهارمین دشت حاصلخیز کشور در شمال غرب ایران و در کریدور ارتباطی شمال غرب کشور به‌عنوان مهم‌ترین و راهبُردی‌ترین شهر در جنوب آذربایجان غربی با مردمانی مسلمان، شیعه، خونگرم و مهمان‌نواز که به زبان ترکی آذری سخن می‌گویند و ما بین دو زرینه‌رود (جغاتو) و سیمینه‌رود (تاتائو) زندگی می‌کنند، مقصدی جذاب و زیبا برای مسافران نوروزی است که قصد شمال غرب کشور و منطقه آذربایجان را می‌نمایند.

میاندوآب که به سرزمین آب‌ها مشهور است، رازهای سربه‌مهر و خاطره‌های زیادی از گذشتگان به ارث دارد و هر گوشه‌ای از این منطقه زیبایی‌های خاصی دارد که آشنایی با آنها برای کسانی که قصد سفر دارند؛ خالی‌ از لطف نیست.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×