» اجتماعی » اجتماع بزرگ مردم ارومیه در سومین روز شهادت امام حسین (ع)
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - تیتر یک - گفتگو
شهردار ارومیه مطرح کرد:

اجتماع بزرگ مردم ارومیه در سومین روز شهادت امام حسین (ع)

مرداد 8, 1402۸:۰۰ ق٫ظ 40

شهردار ارومیه از برگزاری تجمع عزاداران و هیئت‌های مذهبی این شهرستان به مناسبت سومین روز شهادت امام حسین (ع) و سالروز شهادت امام سجاد (ع) خبر داد. 

حسین مهدی‌زاده در گفتگو با خبرنگار حرف رک؛ در خصوص مراسمات عزاداری دهه اول محرم، اظهار کرد: امسال مراسمات عزاداری‌ها نسبت به سال گذشته باشکوه‌تر برگزار شد و مردم پای‌کار امام حسین (ع) حضوری پررنگ‌تر داشتند.

وی تصریح کرد: با به اینکه سومین روز شهادت امام حسین (ع) در ارومیه کم‌رنگ برگزار می‌شد؛ بنابراین هم‌زمان با سومین روز از شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران وفادارش و همچنین به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد (ع) تجمع بزرگ عزاداران و هیئت‌های مذهبی ارومیه برگزار می‌شود.

شهردار ارومیه با بیان اینکه، این مراسم با همکاری مردم و به همت مجموعه شهرداری برگزار می‌شود، گفت: رأس ساعت ۱۸ بعدازظهر خیابان سردار سلیمانی میزبان شهروندان و عزاداران حسینی است.

وی گفت: همچنین هم‌زمان با سومین روز شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش پنج هزار پرس غذا نیز طبخ و بین عزاداران حسینی پخش می‌شود.

مهدی‌زاده بیان کرد: در این مراسم موکب‌هایی نیز برای پذیرایی و توزیع بسته‌های فرهنگی برپا شده و به عزاداران حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند.

گفتنی است؛ سیزدهم محرم‌الحرام 61 هجری قمری، عده‌ای از قبیله بنی‌اسد، برای خاک‌سپاری شهدای کربلا به این سرزمین آمدند.

ظلم و ستم بنی‌امیه به حدی رسیده بود که حتی پس از واقعه کربلا نیز کسی جرئت ورود به منطقه جنگ برای تدفین پیکر مطهر شهدای کربلا را نداشت، تا اینکه پس از سه روز قوم بنی‌اسد در کنار امام سجاد (ع) وارد این صحرا شده و پیکر شهدا را دفن کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×