» اجتماعی » اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غربی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خبر داد:

اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غربی

مرداد 3, 1403۱۰:۳۰ ق٫ظ 10

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های کلان دولت در توسعه مسکن برای آحاد مردم، اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری با هدف نوسازی و بهسازی محلات هدف، از جمله بافت‌های فرسوده، بافت‌های تاریخی، سکونت‌گاه‌های غیررسمی و محلات حاشیه‌ای شهری است.

رسول عطائی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» اظهار کرد: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های کلان دولت در توسعه مسکن برای آحاد مردم، اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری با هدف نوسازی و بهسازی محلات هدف، از جمله بافت‌های فرسوده، بافت‌های تاریخی، سکونت‌گاه‌های غیررسمی و محلات حاشیه‌ای شهری است.

وی تصریح کرد: در جهت تحقق این برنامه‌ها، تشویقات و تخفیفات متعددی به متقاضیان ارائه می‌شود تا از این طریق، انگیزه‌ای برای مشارکت در این طرح‌ها ایجاد گردد. علاوه بر این، دولت با همکاری نهادهای محلی و بین‌المللی، به دنبال جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی برای تسریع در اجرای این پروژه‌ها است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی افزود: در راستای تبیین اهداف طرح و اطلاع‌رسانی عمومی درباره حمایت‌های دولتی و تشویقات کم‌نظیر برای اجرای نوسازی مسکن در محلات هدف، از توان و ظرفیت پایگاه‌های مقاومت بسیج و گروه‌های جهادی استفاده می‌شود. همچنین، برنامه‌های رسانه‌ای گسترده‌ای نیز در دست اقدام است تا مردم به‌طور کامل از مزایای این طرح آگاه شوند و بتوانند به‌صورت فعال در آن شرکت کنند.

وی بیان کرد: نوسازی و ایمن‌سازی ساختمان‌های بافت فرسوده و حاشیه شهری در قالب طرح نهضت ملی مسکن با ارائه تشویقات ویژه به متقاضیان برای مقام‌سازی بناهای ناایمن به منظور کاهش مخاطرات بلایای طبیعی در دستور کار این طرح قرار دارد که این طرح همچنین شامل مشاوره‌های تخصصی در زمینه مقاوم‌سازی بناها و ارتقاء استانداردهای ساخت و ساز است که توسط کارشناسان مجرب ارائه می‌شود تا اطمینان حاصل شود که ساختمان‌ها به بهترین شکل ممکن مقاوم‌سازی می‌شوند.

وی تصریح کرد: همچنین گروه‌های جهادی با بهره‌مندی از جوانان بسیجی همواره در کنار مردم بوده و آمادگی کامل برای مشارکت در ساخت و اجرای نوسازی مسکن در محلات هدف طرح بازآفرینی شهری را دارند، این گروه‌ها همچنین با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد و شرکت‌های ساختمانی، قصد دارند تا پروژه‌های بیشتری را در مناطق محروم و نیازمند اجرا کنند تا رفاه و ایمنی بیشتری برای ساکنان این مناطق فراهم شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×