» اخبار استان » اجرای طرح «وصال‌شیرین» برای تسهیل ازدواج
اخبار استان - پیشخوان - فرهنگی
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان آذرباجان غربی مطرح کرد:

اجرای طرح «وصال‌شیرین» برای تسهیل ازدواج

شهریور 19, 1403۹:۴۳ ق٫ظ 40

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان آذرباجان غربی از اجرای طرح «وصال‌شیرین» برای تسهیل ازدواج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی در خصوص جدیدترین اقدامات وزارت ورزش جوانان برای ازدواج جوانان از اجرای طرح «وصال شیرین» برای تسهیل ازدواج خبر داد و اظهار کرد: یکی از وظایف مهم معاونت جوانان در این وزارتخانه، حمایت از ازدواج جوانان و پیگیری تأثیر آن بر اشتغال و اوقات فراغت آنان است.

متقی‌فر با اشاره به افزایش وام ازدواج طی سال‌های اخیر گفت: در دو سال گذشته، با تلاش‌های مستمر، مبالغ وام ازدواج برای سال‌های ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ به میزان قابل توجهی افزایش یافته است که این امر در راستای حمایت از ازدواج جوانان صورت گرفته است.

وی همچنین به طرح «جشن‌های وصال» که از سال ۱۴۰۰ و با هدف تسهیل ازدواج و کاهش هزینه‌های تشریفاتی آغاز شده است اشاره کرد و افزود:این طرح، به‌ویژه در دوران کرونا، نقش مهمی در افزایش نرخ ازدواج ایفا کرده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در ادامه اظهار کرد: با طرح جدیدی به نام «وصال شیرین»که در هفته ازدواج (۱۹ تا ۲۵ خرداد) رونمایی خواهد شد، به دنبال کاهش هزینه‌های ازدواج هستیم. این طرح بخشی از تلاش‌های وزارت ورزش و جوانان برای رفع مشکلات جوانان در حوزه ازدواج است.

متقی‌فر همچنین به لزوم فرهنگ‌سازی در جامعه برای ساده‌سازی مراسم ازدواج و ترک تشریفات پرهزینه اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح «وصال شیرین»، هدف اصلی ما کاهش بار مالی بر دوش جوانان و خانواده‌هاست. این طرح می‌تواند با ترویج فرهنگ ازدواج ساده و حذف هزینه‌های اضافی، گام مهمی در راستای تسهیل ازدواج جوانان بردارد.

وی در ادامه بیان کرد که وزارت ورزش و جوانان علاوه بر اجرای این طرح‌ها، برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای برای جوانان در نظر گرفته است تا آن‌ها را در مسیر ازدواج آگاهانه و موفقیت‌آمیز یاری کند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان آذرباجان غربی افزود: امیدواریم با این طرح‌ها و برنامه‌ها بتوانیم شرایط مناسبی برای ازدواج جوانان فراهم کنیم و به رفع موانع موجود در این مسیر کمک کنیم.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×