» اجتماعی » اجرای طرح ویژه ترافیکی در معابر منتهی به مدارس آذربایجان غربی
اجتماعی - اخبار استان

اجرای طرح ویژه ترافیکی در معابر منتهی به مدارس آذربایجان غربی

مهر 1, 1402۱:۰۰ ق٫ظ 10

رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی استان گفت: هم‌زمان بازگشایی مدارس طرح ویژه کنترل ترافیکی مدارس در این استان اجرا می‌شود.

حجت مشتاق در گفتگو با خبرنگار حرف رک؛ از اجرای طرح ویژه ترافیکی در معابر منتهی به مدارس آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: این طرح توسط پلیس راهور استان با حضور گشت‌های پیاده و خودرویی در معابر پرترافیک، تقاطع‌ها و مقابل مدارس اجرایی شده تا شاهد ترافیک روان در سطح استان باشیم.

وی در خصوص اقدامات ترافیکی پلیس راهور آذربایجان غربی تصریح کرد: روان‌سازی تردد، برخورد قاطع با متخلفان ترافیکی، موتورسواران حادثه‌ساز، کنترل سرویس‌های مدارس از نظر استانداردهای حمل‌ونقل عمومی، بررسی کارشناسی و انعکاس به مراجع ذی‌ربط در خصوص خط‌کشی، اصلاح هندسی معابر و نصب سرعت‌گیر در جلو مدارسی که در معابر اصلی قرار دارند، از اقدامات این طرح است.

رئیس پلیس راهور استان آذربایجان غربی بیان کرد: طبق سنوات گذشته به‌منظور تسهیل، نظم‌بخشی به ترافیک شهری، از اول تا ۲۰ مهرماه تردد وسایل حمل‌ونقل سنگین از ساعت ۶ الی ۹ صبح در برخی از مناطق شهری محدود می‌شود همچنین اجازه تردد به خودروهای دارای سرنشین اضافه داده نشده و با رانندگان متخلف برخورد جدی می‌شود.

مشتاق تصریح کرد: برخی از والدین دانش‌آموزان برای بردن فرزندانشان از خودروهای خود استفاده می‌کنند؛ تجمع این خودروها در ساعت شروع و خاتمه مدارس باعث ایجاد گلوگاه‌های ترافیکی و انسداد در معابر گشته و وضعیت ترافیکی نابسامانی را ایجاد می‌کند.

وی تأکید کرد: ازدحام و ترافیک سنگین در محدوده مدارس باعث اضطراب خود دانش‌آموزان نیز می‌شود، به رانندگان توصیه داریم خودرو خود را در محل‌های مناسب و بدون ایجاد مشکل تردد برای سایر رانندگان متوقف ساخته و فرزندان خود را به داخل مدرسه هدایت کنند.

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×