» اجتماعی » اجرای طرح پویش فرهنگی صلح و سازش
اجتماعی - اخبار استان - ارومیه - پیشخوان
معاون حل اختلاف استان آذربایجان غربی خبر داد:

اجرای طرح پویش فرهنگی صلح و سازش

تیر 16, 1403۷:۳۰ ق٫ظ 20

معاون حل اختلاف آذربایجان غربی گفت: طرح پویش فرهنگی صلح و سازش با عنوان «به حرمت مردان خدا می‌بخشم» از 14 خرداد، تا 7 تیر، سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران ایشان، در سراسر استان اجرا شد.

اکبر اسدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» اظهار کرد: معاونت حل اختلاف استان با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ صبر (صلح، بخشایش و رضایت) و افزایش میزان مصالحه در اختلافات و دعاوی، اقدام به اجرای طرح پویش فرهنگی صلح و سازش با عنوان «به حرمت مردان خدا می‌بخشم» از 14 خرداد، سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) تا 7 تیر، سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران ایشان، در سراسر استان کرد.

وی تصریح کرد: طی مدت اجرای این پویش، اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف در حوزه‌های قضایی استان با استفاده از ظرفیت‌های معنوی ایام شهادت شهدا، رحلت امام خمینی (ره) و شهادت شهید بهشتی و یاران ایشان، و همچنین ارادت قلبی مردم به این مردان الهی، موفق به ایجاد صلح و سازش در بیش از 10 هزار پرونده اختلاف (10 هزار و هفت فقره) شدند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت پرونده‌های خانواده و تلاش جدی شوراهای حل اختلاف در امر مصالحه و آشتی بین زوجین گفت: با توجه به اهمیت خانواده و لزوم اقدامات مؤثر در زمینه تحکیم بنیان خانواده، شوراهای حل اختلاف استان طی مدت اجرای این پویش موفق به ایجاد صلح و سازش در بیش از 700 پرونده خانواده (712 فقره) و همچنین ایجاد صلح و آشتی زوجین در قریب به 100 پرونده طلاق (98 فقره) شدند و مانع فروپاشی کانون گرم این خانواده‌ها و بروز آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن گردیدند.

اسدی افزود: طی این پویش، قریب به 500 پرونده اجرایی در واحدهای اجرای احکام مدنی شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش انجامید و 159 پرونده زندانی‌دار در شعب شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان مورد صلح و سازش قرار گرفت و بسیاری از این زندانیان آزاد شدند.

وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران در مجموعه شوراهای حل اختلاف، صلح یاران مددکاری زندان، ستاد صبر، هسته‌های جهادی بخشایش و صلح یاران رضوی، بر ادامه چنین پویش‌های مشابهی تأکید کرد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×