» اخبار استان » اجرای پروژه‌های راه‌سازی در جاده‌های شهرستان مهاباد
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان - گفتگو
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خبر داد:

اجرای پروژه‌های راه‌سازی در جاده‌های شهرستان مهاباد

مهر 12, 1402۱۲:۱۴ ب٫ظ 40

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: پروژه‌های راه‌سازی به ارزش چهار هزار و 500 میلیارد ریال در شهرستان مهاباد اجرا شد.

سید محسن حمزه‌لو در گفتگو با خبرنگار رک، اظهار کرد: این طرح‌های رهاسازی در محورهای مهاباد – سردشت، محمدیار – دارلک، دارلک – مهاباد و مهاباد – میاندوآب بوده که در مراحل مختلف اجرا قرار دارند.

وی با اشاره به بخش طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان مهاباد اظهار داشت: ۲۲۸ هکتار زمین مسکونی از طریق تغییر کاربری و الحاق به محدوده در شهرستان مهاباد برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: این میزان زمین تامین شده قابلیت ساخت ۱۹ هزار واحد مسکونی را دارد و این میزان بیش از سهمیه تعیین شده برای شهرستان مهاباد است.

حمزه‌لو ادامه داد: برنامه ابلاغی چهار ساله در شهرستان مهاباد ساخت ۱۶ هزار و ۵۰۵ واحد مسکونی در بخش‌های روستایی، خودمالکی، حمایتی و بازآفرینی است.

وی گفت: در حال حاضر برای ۹ هزار و ۴۵۴ نفر از متقاضیان شهرستان مهاباد تخصیص پروژه انجام شده و مشکلی از بابت تامین زمین در شهرستان مهاباد وجود ندارد و اولویت ما خانه‌دار کردن آحاد مختلف مردم و تامین مسکن است.

حمزه‌لو از اهتمام راه و شهرسازی آذربایجان‌ غربی برای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها خبر داد و افزود: شناسایی اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در روستاها و بکارگیری آنها برای اجرای این طرح در اولویت برنامه‌های راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی است و مشکلی از بابت تامین زمین در روستاها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود ندارد.

وی ادامه داد: تاکنون اراضی مورد نیاز برای توسعه مسکن روستایی تامین شده و در حال حاضر این اراضی قابلیت بارگزاری و ساخت ۳۳ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی را دارد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×