» تازه های خبر » اجرای پویش اهدای کتاب در مهاباد
تازه های خبر - مهاباد
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد خبر داد:

اجرای پویش اهدای کتاب در مهاباد

آذر 15, 1402۱۰:۲۶ ب٫ظ زمان مطالعه: 1 1 40

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد گفت: امسال بیش از هزار جلد کتاب توسط خیرین شهرستان به کتاب خانه‌های عمومی مهاباد اهدا شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «حرف رک» حسن سالاری در گفتگو با خبرنگار هالان-۲۴ اظهارکرد: کتابخانه‌های عمومی به مردم شهرستان فرصت دسترسی به کتب، مقالات، نشریات و منابع دیگر علمی و اطلاعاتی را فراهم می‌کند که می‌تواند در افزایش دانش و آگاهی جامعه مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: مطالعه و کتاب‌خواندن می‌تواند باعث ترویج فرهنگ خواندن در جامعه شود و به افزایش سطح سواد جامعه کمک کند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد بیان کرد: تاکنون چهارهزار و ۲۰۰ نفر در کتابخانه‌های سطح شهر عضو شده‌اند و افراد که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و افرادی که توانایی مالی آن‌چنانی ندارد خدمات رایگان دریافت می‌کند.

وی افزود: امسال در منطقه پشت‌تپ مهاباد یک کتابخانه جدید با ۲۵ هزار جلد کتاب دایر شد این کتابخانه شامل مجموعه‌ای گسترده از کتب علمی، ادبی، تاریخی، فلسفی و هنری است که بیش از ۱۰ زبان مختلف را شامل می‌شود.

سالاری همچنین خاطرنشان کرد: این کتابخانه دارای فضای خواندن راحت و مناسب برای تحقیقات و مطالعات عمومی است با افتتاح این کتابخانه، دسترسی به منابع علمی و فرهنگی برای ساکنان منطقه بهبودیافته و به ترویج فرهنگ مطالعه و دانش‌پژوهی کمک خواهد کرد.

حسن سالاری اظهارکرد: شهر مهاباد تاکنون دو بار به‌عنوان شهر خلاق کتاب شناخته شده است و سه روستا در این شهرستان نیز در دوره‌های گذشته به‌عنوان دوستدار کتاب معرفی شده‌اند این تأکید بر فعالیت‌های فرهنگی و ادبی در منطقه، نشان از تلاش‌های مؤثر مردم و مسئولان برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و ادبیات در جامعهٔ آن منطقه دارد.

 

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×