» اخبار استان » اجرای300 برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی
اخبار استان - پیشخوان - فرهنگی
به مناسبت دهه فجر انجام می‌شود؛

اجرای300 برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی

بهمن 12, 1402۸:۲۱ ق٫ظ 40

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی از برگزاری 300 برنامه فرهنگی - ترویجی در استان به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» ضمن تبریک چهل‌ و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از برگزاری بیش از 300 برنامه فرهنگی – ترویجی در این استان به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی خبر داد.

وی اظهار کرد: این برنامه‌ها باهدف ترویج و تفهیم ابعاد و اهداف انقلاب اسلامی و معارف و گفتمان آن در کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه اجرا می‌شوند.

معصومی تصریح کرد: ایام الله دهه فجر فرصتی بزرگ و مهم برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و ترویج گفتمان و معارف آن است که بایستی اهتمام  جدی در این امر به‌وجود آید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی  با اشاره به اجرای برنامه‌های دهه فجرافزود: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اهتزاز پرچم ایران بر سردرب کتابخانه‌ها، فضاسازی محیطی و تبلیغات فرهنگی، حضور در مزار شهدا و تکریم خانواده شهدا، عضویت رایگان و بخشودگی جرایم دیرکرد منابع امانی، مسابقات سراسری قرآن ویژه کارمندان، انتشار پوسترهای موضوعی در فضای مجازی، مراسم جشن انقلاب با ندای الله‌اکبر و نورافشانی، نشست‌های فرهنگی و نقد و بررسی کتاب، کرسی‌های آزاداندیشی با حضور شاعران، نویسندگان، هنرمندان و اساتید دانشگاهی، ایستگاه نقاشی متری ویژه کودکان، خاطره‌گویی شکنجه‌شدگان در رژیم ستم‌شاهی، محافل ادبی و قرآنی با محوریت مقاومت و ظلم‌ستیزی در مکتب اسلام، غرفه فرهنگی – ترویجی در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن، کاروان کتاب‌خوانی در مناطق کم‌برخوردار اشاره کرد.

خاطرنشان‌می‌شود کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور با شعار «ایران؛ سرزمین فرهنگ و کتاب» به استقبال جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می‌روند و برنامه‌های ویژه‌ای را در این راستا اجرا می‌کنند. وی از جمله این برنامه‌ها را ارسال بسته «نورسیده» به کتابخانه‌های اصلی استان‌ها، شهرستان‌ها و شهرها، افتتاح و بازگشایی کتابخانه‌ها، ارسال اقلام تبلیغی و اطلاع‌رسانی برای کتابخانه‌های منتخب، ارسال جوایز برگزیدگان «پویش سلام بر حسین (ع)» اربعین، تدارک گروه‌های سرود و اجرای آن توسط اعضای محافل ادبی، برگزاری سلسله‌نشست‌های نقد و بررسی کتاب (ادبیات داستانی) و روایتگری در محافل ادبی نام برد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×