» پیشخوان » احداث ایستگاه جدید آتش‌نشانی در مهاباد
پیشخوان - گفتگو - مهاباد

احداث ایستگاه جدید آتش‌نشانی در مهاباد

آذر 5, 1402۰:۰۵ ق٫ظ 1 50

شهردار شهرستان مهاباد گفت: ایستگاه جدید آتش‌نشانی در مهاباد برای کمک‌رسانی به سایر ایستگاه‌های سطح شهر احداث شده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» بابک رستمی در گفتگو با خبرنگار هالان-۲۴ اظهارکرد: باتوجه‌به توسعه و گسترش محدوده‌های مسکونی در مهاباد به‌ویژه منطقه سیدآباد که الحاق شده به محدوده شهر در دوره ششم شهر و شهرداری مهاباد تصمیم بر این شد که در این منطقه ایستگاه چهارم احداث شود.

وی تصریح کرد: ایستگاه شماره چهار برای مناطق ازجمله شهرک فجر، کوی زیبا، زمین‌های شهرداری، مجبور آباد، لاچین، بهارستان، و همچنین برای کمک‌رسانی به سایر ایستگاه‌های سطح شهر احداث شده‌است و قرار بر این شد همه این مناطق تحت پوشش ایستگاه شماره چهار قرار بگیرد.

شهرداری مهاباد بیان کرد: مساحت زمین ایستگاه شماره چهار، پنج هزار و ۷۰۰ مترمربع می‌باشد این ایستگاه اولین مرکز در جنوب استان برای آموزش‌های عملیاتی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اختصاص‌ داده شده‌است.

وی افزود: ایستگاه آتش‌نشانی شماره چهار باتوجه‌به استانداردهای راهداری ساخته شده و مساحت ساختمان آن برابر با ۵۴۰ مترمربع است این ایستگاه از طریق منابع داخلی شهرداری مهاباد تأمین مالی می‌شود و تمامی اعتبارات و نیازهای آن تحت پوشش شهرداری است.

بابک رستمی اظهارکرد: این ایستگاه با دو جایگاه مجهز به تجهیزات حرفه‌ای و تخصصی برای مقابله با حرائق و اضطرارات آتش‌نشانی مجهز خواهد شد.

و در پایان افزود: هدف این ایستگاه، حفظ امنیت و سلامت عمومی در منطقه و آمادگی برای پاسخگویی به هر گونه حادثه آتش‌نشانی است و همچنین، این ایستگاه به‌عنوان مرکز آموزش و تحقیقات در حوزه آتش‌نشانی فعالیت می‌کند تا بهبود عملکرد و کارایی نیروی آتش‌نشانی را تضمین کند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×