» اخبار استان » اشنویه » احداث بازارچه صنایع‌دستی در اشنویه
صنایع‌دستی اشنویه
اشنویه - پیشخوان - گفتگو
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشنویه خبر داد:

احداث بازارچه صنایع‌دستی در اشنویه

خرداد 23, 1403۶:۴۰ ب٫ظ 30

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشنویه گفت: در تلاش هستیم بازارچه صنایع دستی شهرستان اشنویه احداث و دایر شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، روناک تاسا در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی هه‌وال شنو، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی شهرستان اشنویه احداث بازارچه صنایع‌دستی است؛ دراین‌خصوص اقداماتی با همکاری شهرداری و بنیاد برکت انجام شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشنویه، افزود: زمین برای احداث بازارچه صنایع‌دستی تأمین شده و افراد برای شروع فعالیت شناسایی شده‌اند، تعدادی نیز به بانک معرفی شدند تا باتوجه‌به تفاهم‌نامهٔ که با بنیاد برکت منعقد شده است، این افراد بتوانند تسهیلات ۱۵۰ میلیونی دریافت کنند.

وی با اشاره به میزان پیشرفت پروژه احداث بازارچه صنایع‌دستی، عنوان کرد: ۵۰ درصد کارهای بازارچه انجام شده و در مرحله تأمین غرفه‌ها توسط افراد هستیم و پیگیری‌ها برای تکمیل این پروژه انجام خواهد گرفت.

تاسا با اشاره به فعالیت کارگاه‌های مختلف صنایع‌دستی در شهرستان اشنویه، اظهار کرد: از لحاظ صنایع‌دستی شهرستان در وضعیت مناسبی است و  ۱۲ کارگاه فعال در زمینه صنایع‌دستی در سطح شهرستان اشنویه فعال هستند.

وی دررابطه‌با زمینه فعالیت هنرمندان صنایع‌دستی، عنوان کرد: این هنرمندان در زمینه‌های ملیله‌سازی  طلا و نقره، سفالگری، تنورسازی سنتی، ساخت ساز سنتی و دوخت لباس‌های محلی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به بیمه هنرمندان صنایع‌دستی، بیان کرد: امسال توانستیم تعداد ۱۰ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی را برای تحت پوشش قراردادن بیمه‌ای به بیمه تأمین اجتماعی معرفی کنیم.

تاسا با اشاره به تسهیلات و کمک‌های انجام شده اداره میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی شهرستان به هنرمندان صنایع‌دستی، اظهار کرد: سالیانه تسهیلاتی را به هنرمندان پرداخت می‌کنیم تا باقدرت به فعالیت خود ادامه دهند؛ در سال ۱۴۰۲ تقریباً یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان به هنرمندان رشته‌های صنایع‌دستی پرداخت شده و این تسهیلات ادامه دارد.

تاسا یکی از مشکلات هنرمندان صنایع‌دستی را نبود بازار فروش عنوان کرد و گفت: مسائل مالی و معیشتی عامل اصلی کاهش رونق بازار صنایع‌دستی است.

وی در پایان اظهار کرد: امیدوار هستیم آینده خوبی برای صنایع‌دستی کشور داشته باشیم؛ ما نیز در اداره میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی شهرستان اشنویه تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا دغدغه‌ها و مشکلات هنرمندان را برطرف کنیم.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×