» پیشخوان »  احداث 6/5 هکتار باغ پسته در میاندوآب
پیشخوان - میاندوآب
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد:

 احداث 6/5 هکتار باغ پسته در میاندوآب

مهر 5, 1402۱۰:۲۷ ق٫ظ 50

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: در سال‌های اخیر 6/5 هکتار باغ پسته در میاندوآب احداث شده است که امسال 2/5 هکتار به مرحله باردهی اقتصادی رسیده است.

به گزارش جرف رک، رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار زرین خبر، با اشاره به کشت محصولات کم آب بر در میاندوآب، اظهار کرد: باتوجه‌به تغییرات اقلیمی، کاهش نزولات جوی و محدودیت در منابع آبی، توسعه کشت محصولات کم آب‌بر یکی از اولویت‌های مهم بوده که در دستور کار قرار دارد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در این راستا در سال‌های اخیر 6/5 هکتار باغ پسته در میاندوآب احداث شده است که امسال 2/5 هکتار به مرحله باردهی اقتصادی رسیده است.

وی با اشاره به افزایش 31 درصدی برداشت پسته در میاندوآب، گفت: امسال سه هزار و ۷۵۰ کیلوگرم محصول پسته از باغات میاندوآب برداشت و روانه بازار شد.

 مقدم با بیان اینکه پسته یک محصول اقتصادی است که تحمل زیادی به شوری دارد و سازگار با شرایط کم‌آبی و مقاوم به خشکی است و در خاک‌هایی با حاصلخیزی کم نیز قابلیت کشت و تولید دارد، تصریح کرد: توسعه کشت و جایگزینی محصولاتی با نیاز آبی کم مانند پسته در قالب طرح‌های اصلاح و احیای باغات درجه ۲ و حذف و جایگزینی باغات درجه ۳، به‌جای محصولات پر آب مانند سیب توصیه و ترویج می‌شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: رقم اکبری و احمد آقایی به دلیل سازگاری و دیر گل بودن، مناسب جهت کشت در منطقه میاندوآب است.

وی گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی از جمله زعفران و درختانی با نیاز آبی کم‌نظیر پسته می‌تواند در مدیریت بهینه مصرف آب، پایداری تولید، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی بخش کشاورزی شهرستان نیز مفید واقع شود.

 انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×