» اخبار استان » سلماس » احیاء قنات‌های سلماس توسط سپاه صدها هکتار زمین کشاورزی را به چرخه تولید بازگرداند
سلماس - عکس

احیاء قنات‌های سلماس توسط سپاه صدها هکتار زمین کشاورزی را به چرخه تولید بازگرداند

تیر 14, 1402۱۱:۲۵ ق٫ظ 40

فاز اول لایروبی قنات‌ها و آب‌بند کشاورزی روستای وردان توسط مهندسین سپاه سلماس انجام شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش حرف رک و نقل از خبرنگار دیده‌بان سلماس سرهنگ پاسدار سید کاظم میر کاظمی‌زاده فرمانده سپاه شهرستان سلماس هم‌زمان با تبریک دهه امامت و ولایت گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، جهش تولید و همچنین محرومیت‌زدایی، گروه‌های جهادی کانون بسیج مهندسی سپاه سلماس اقدام به احیای سه قنات در اراضی روستای وردان و همچنین لایروبی آبگیری که قنات‌ها به آن جاری هستند کردند.

فرمانده سپاه شهرستان سلماس خطاب به جهادگران حاضر در مراسم، گفت: با سرزندگی و شوق در عرصه هستید و خستگی هم در شما هیچ‌وقت راه پیدا نکرده و نخواهد کرد. ورود خستگی‌ناپذیر گروه‌های جهادی در همه عرصه‌ها ستودنی است. باتوجه‌به انگیزه قوی که در گروه‌های جهادی وجود دارد، هیچ‌چیز نمی‌تواند در آنها سستی ایجاد کند. بسیج نماد تمام فضیلت‌ها و ارزش‌های انقلابی است.

وی گفت: برای این آبگیر بالغ بر ۱۲۰۰۰ مترمربع لایروبی و همچنین ۸۰۰ متر لوله‌گذاری در راستای انتقال آب انجام شده که این امر منجر به ذخیره بیش از ۲۰۰۰۰ مترمکعب آب کشاورزی و همچنین بهره‌مندی ۳۵۰ هکتار از زمین‌های منطقه از این نعمت خدادادی و بیش از ۲۰۰۰ خانوار از این پروژه بهره‌مند خواهند شد.

میر کاظمی‌زاده افزود: در راستای این اقدام جهادی بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه برآورد شده که از محل مشارکت مردم و همچنین گروه‌های جهادی تحقق خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×