» اقتصادی » احیای کارخانه آرد اورین خوی پس از پنج سال تعطیلی
اقتصادی - تیتر یک - خوی - گفتگو
فرماندار خوی خبر داد:

احیای کارخانه آرد اورین خوی پس از پنج سال تعطیلی

مهر 14, 1402۸:۴۶ ق٫ظ زمان مطالعه: 1 دقیقه 40

فرماندار ویژه خوی گفت: با حمایت های دولت سیزدهم کارخانه آرد اورین خوی پس از پنج سال تعطیلی تولید خود را آغاز کرد.

به گزارش حرف رک، ذبیح‌الله کاظمی فرماندار ویژه شهرستان خوی در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش با یادآوری اقدامات دولت سیزدهم در راستای حمایت از کارخانه‌های تولیدی تعطیل شده و رفع موانع برای احیای آن‌ها گفت: خوشبختانه دولت سیزدهم گام‌های محکمی در جهت راه‌اندازی و احیای واحد‌های تولیدی راکد و نیمه‌فعال برداشته که اجرای طرح یکشنبه‌های تولید این مسیر را هموارتر کرده است.

وی افزود: با پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی، همراهی دستگاه قضایی و نیز تسهیل مشکلات بانکی، کارخانه آرد اورین پس از پنج سال تعطیلی احیا و به چرخه تولید بازگشت.

فرماندار خوی با بیان اینکه ظرفیت تولید آرد این کارخانه ماهانه ۱۰ هزار تن است تصریح کرد: کارخانه آرد اورین پس از تعمیرات لازم با آغاز به کار خود، دو نوع آرد یارانه‌ای از نوع یک و سه تولید می‌کند که علاوه بر تأمین آرد شهرستان، قسمتی از سهمیه شمال استان را نیز پوشش خواهد داد.

کاظمی اظهار داشت: سهمیه آرد شهرستان ۳۰ هزار تن در ماه است که قبل از این دو کارخانه آرد شانلی و تعاونی ۱۱ ساوالان این سهمیه را تأمین می‌کردند، ولی اکنون با روی کار آمدن مجدد این واحد، به‌راحتی آرد شهرستان خوی تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیلوی ذخیره‌سازی گندم در این واحد تولیدی وجود دارد گفت: این کارخانه دارای دو سیلوی ذخیره‌سازی گندم ۵.۵ تنی است که گندم موردنیاز مجموعه و شهرستان در آنجا ذخیره می‌شود.

فرماندار خوی در پایان با ابراز امیدواری از راه‌اندازی مجدد کارخانه افزود: با احیای کارخانه آرد اورین خوی، برای ۳۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۱۵ نفر به‌صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×