» اجتماعی » احیای یک واحد بسته‌بندی چای در ارومیه
اجتماعی - اخبار استان - گفتگو
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه خبر داد:

احیای یک واحد بسته‌بندی چای در ارومیه

تیر 8, 1403۱:۱۵ ق٫ظ 20

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه از راه‌اندازی مجدد یک واحد بسته‌بندی چای، حبوبات و غلات در این شهرستان خبر داد.

پرویز امجدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» از راه‌اندازی مجدد یک واحد بسته‌بندی چای، حبوبات و غلات در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این اقدام بخشی از برنامه‌های گسترده‌تر دولت برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط در استان است.

وی با اشاره به اینکه این واحد با ظرفیت اسمی ۴۰۰ تن در سال در روستای قره‌آغاج واقع شده است، بیان کرد: این واحد به دلیل کمبود نقدینگی به مدت یک سال غیر فعال بود و پس از شناسایی مشکلات توسط کارشناسان مدیریت و بررسی دقیق وضعیت، این واحد عارضه‌یابی شده و با طرح در کمیته رفع موانع تولید، مجدداً به چرخه تولید بازگشت که این اقدام نشان‌دهنده توجه ویژه مسئولین به حفظ و ارتقاء سطح تولیدات داخلی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه افزود: این واحد با معرفی به صندوق کارآفرین امید و دریافت تسهیلاتی به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات نهضت احیا، فعالیت خود را از سر گرفت، با این اقدام، ۱۲ فرصت شغلی جدید نیز ایجاد شده است که نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری در منطقه دارد.

امجدی تاکید کرد: ایجاد اشتغال پایدار یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت جهاد کشاورزی است و اقدامات مشابهی برای احیای واحدهای تولیدی دیگر نیز در دست اجراست.

وی تصریح کرد: شهرستان ارومیه دارای دو واحد بسته‌بندی انواع چای با ظرفیت اسمی ۵۰۰ تن در سال است که این اقدام نه تنها به افزایش تولید کمک می‌کند بلکه نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه دارد.

امجدی اضافه کرد که برنامه‌های آموزشی و حمایتی نیز برای کارگران این واحدها در نظر گرفته شده است تا سطح مهارت‌ها و توانمندی‌های آن‌ها بهبود یابد. این نوع سرمایه‌گذاری در توسعه منابع انسانی، باعث افزایش بهره‌وری و کیفیت تولیدات خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین، اقدامات مشابهی برای حمایت از دیگر واحدهای تولیدی در شهرستان ارومیه در دست اقدام است. مدیریت جهاد کشاورزی با همکاری نهادهای مالی و بانکی، به دنبال ارائه تسهیلات و حمایت‌های مالی به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط است تا آن‌ها بتوانند از مشکلات مالی عبور کرده و به چرخه تولید بازگردند، این تلاش‌ها بخشی از برنامه جامع توسعه اقتصادی شهرستان ارومیه است که به هدف افزایش تولیدات داخلی، کاهش وابستگی به واردات و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار انجام می‌شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×