» اجتماعی » اختلاف فاحش پرداختی حقوق کارکنان غیرقابل‌قبول است
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان

اختلاف فاحش پرداختی حقوق کارکنان غیرقابل‌قبول است

اسفند 23, 1402۸:۲۱ ق٫ظ 70

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: لزوم حذف آیتم‌های سلیقه‌ای در پرداختی حقوق برخی کارکنان در دستور کار قرار گیرد و پاداش‌های همکاران بر مبنای تلاش و در چهارچوب قانون پرداخت شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» مرتضی پیری در جمع خبرنگاران در صحن شورا اظهار داشت: خوشبختانه دریافت گزارشات غیررسمی خیلی راحت‌تر از روش‌های رسمی در شهرداری بوده و برابر منابع به دست رسیده اختلاف فاحشی بین دریافتی‌های کارکنان شهرداری قابل مشهود است.

وی افزود: در بررسی پرداختی‌های حقوق پرسنل فاصله پرداخت حقوق بین ماه‌های قبل و در بهمن‌ماه نزدیک به ده برابر بوده و باید دلایل فاصله دریافتی همکاران حداقل ۹ میلیون در مقایسه با حقوق ۹۰ میلیونی از سوی شهرداری تحلیل و گزارش شود و این فاصله پرداختی قابل‌توجیه نیست.

پیری گفت: متأسفانه آیتمی به‌عنوان پاداش تلاش در فیش حقوقی افراد خاص پرداخت می‌شود درحالی‌که این آیتم باید بر اساس توانمندی و تلاش همکاران پرداخت شود و این تقسیم ناعادلانه باید روشن شود که چگونه انجام‌گرفته و معیار انتخاب این افراد تلاش‌گر چیست.

عضو شورای اسلامی شهرستان ارومیه با اشاره به این که پرداختی‌های حقوق بایستی بر اساس قانون و دلایل انگیزشی انجام شود اظهار کرد: از هر گونه کج‌سلیقگی و اعمال دیدگاه‌هایی غیر از کارآمدی در پرداختی‌ها به پرسنل غیرقابل‌قبول است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری آیتم‌های پرداخت را به شورا گزارش نماید و با تنویر افکار عمومی پاسخگو باشد و نسبت به تعیین تکلیف اضافه‌پرداختی‌های غیرقانونی و خارج از اصول عادلانه پرداخت اقدام نماید.

پیری افزود: هرگونه پرداخت برای تلاش مضاعف همکاران که در چهارچوب قانون باشد مورد حمایت است و افرادی که لیاقت دارند باید پاداش دریافت کنند.

اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی باید براساس شاخص‌های فنی انجام شود

توماج وحیدافشار عضو هیئت رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه جلسه گفت: برای تکمیل رینگ شهری و کریدورها و نیز روان‌سازی بار ترافیکی شهر ارومیه، باید ۱۵ زیرگذر یا روگذر برای شهر ارومیه ساخته شود.

وی با اشاره به اولویت‌بندی پروژه‌های شهری گفت: بارها به شهردار گفته‌ایم که برای اجرای پروژه‌های عمرانی معیارها و شاخص‌های علمی، مالی، فنی و مهندسی اعم از میزان تردد خودرو، بروز تصادفات، استملاک و آزادسازی و میزان روان‌سازی بار ترافیک در آن محدوده بررسی کارشناسانه شود و پس از بررسی‌های کامل اقدام و تصمیم به اجرای پروژه‌ها شود.

وحیدافشار در ادامه سخنانش با بیان اینکه پروژ‌های عمرانی باید اولویت‌بندی شوند خاطرنشان کرد: پروژه‌های عمرانی باید براساس اولویت‌بندی طبق معیارهای تعریف شده معماری و شهرسازی و بر مبنای علمی در شهر ارومیه صورت گیرد.

رئیس کمیسیون عمران، برنامه‌ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه بیان کرد: شهرداری، اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی را به صورت لایحه جهت تصمیم‌گیری به شورا ارائه کند.

 

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×