» اجتماعی » اخوت کشورهای اسلامی سد نفوذ دشمنان است
اجتماعی - پیشخوان - سیاسی
نماینده ادوار مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی:

اخوت کشورهای اسلامی سد نفوذ دشمنان است

شهریور 30, 1403۱۱:۵۸ ق٫ظ 00

نماینده ادوار مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اخوت و همبستگی میان کشورهای اسلامی به عنوان سدی محکم در برابر نفوذ دشمنان عمل کرده و زمینه‌ساز تقویت جبهه مقاومت در برابر تهدیدات خارجی است.

نادر قاضی‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ با تأکید بر اهمیت وحدت و یکپارچگی میان کشورهای اسلامی، بیان داشت: اخوت اسلامی نه‌تنها موجب همبستگی میان ملت‌ها شده است، بلکه به تغییر رفتار استکبار و کشورهای سلطه‌گر در مواجهه با ملت‌های مسلمان نیز کمک کرده است.

وی افزود: همگرایی میان کشورهای مسلمان قدرتی را به وجود می‌آورد که امکان مقابله با نفوذ و دسیسه‌های دشمنان را فراهم می‌کند.

نماینده ادوار مردم ارومیه در مجلس شورای با اشاره به اوضاع کنونی جهان اسلام، اظهار داشت: اخوت اسلامی می‌تواند نقش مهمی در پایان دادن به جنگ‌های تحمیلی در منطقه ایفا کند.

وی تأکید کرد: کشورهای سلطه‌گر با تفرقه‌افکنی در میان مسلمانان، به‌دنبال تضعیف مقاومت هستند، اما اتحاد مسلمانان راهبردی حیاتی برای مقابله با این نقشه‌ها و پیروزی بر تروریسم است.

قاضی‌پور به اهمیت همبستگی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین اشاره کرد و گفت: وحدت و همدلی میان مسلمانان جهان می‌تواند به پیروزی نهایی مردم غزه و فلسطین بر اشغالگران صهیونیست منجر شود.

وی افزود: وحدت اسلامی علاوه بر حمایت از فلسطین، به تحقق آرمان‌های امت اسلامی کمک می‌کند و تروریسم را به عقب می‌راند.

لزوم تقویت همکاری‌های منطقه‌ای برای مقابله با تروریسم

نماینده ادوار مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تقویت همکاری‌های منطقه‌ای میان کشورهای اسلامی برای مقابله با تروریسم تأکید کرد و افزود: تروریسم و افراط‌گرایی تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات منطقه است و تنها از طریق هم‌افزایی و تعاملات مشترک میان کشورهای مسلمان می‌توان با این تهدید مقابله کرد.

قاضی‌پور همچنین به نقش مؤثر سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای اسلامی در ایجاد یک استراتژی مشترک برای مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی اشاره کرد و گفت: برقراری گفت‌وگو و همکاری‌های چندجانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی می‌تواند به تقویت امنیت و ثبات در منطقه کمک کند.

وی افزود: تجربیات تاریخی نشان داده است که همکاری‌های منطقه‌ای می‌تواند به ایجاد یک جبهه قوی علیه تهدیدات مشترک منجر شود و این امر نیازمند عزم و اراده جدی کشورهای اسلامی است تا با همبستگی، به تأمین صلح و امنیت پایدار دست یابند.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×