» اجتماعی » ارائه خدمات همه‌جانبه ارتش به زوار اربعین در مرز تمرچین
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - سیاسی
فرمانده قرارگاه شمال غرب نزاجا خبر داد:

ارائه خدمات همه‌جانبه ارتش به زوار اربعین در مرز تمرچین

شهریور 13, 1402۹:۴۲ ق٫ظ 100

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نزاجا گفت: بیمارستان صحرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تجهیزات کامل در مرز تمرچین در حال خدمات‌رسانی به زائران اربعین است.

امیر سرتیپ علی حاجیلو در گفتگو با خبرنگار حرف رک؛ با اشاره به ظرفیت و امکانات موکب مستقر ارتش در مرز تمرچین اظهار کرد: امسال تردد امن، روان و راحت زائران به‌عنوان سه اولویت مهم ستاد اربعین استان مطرح شده که به حمدالله تا به امروز با رضایت اعلام شده از سوی زائران، محقق شده است.

وی تصریح کرد: بیمارستان صحرایی برپا شده در مرز تمرچین توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل دندانپزشکی، اورژانس، آزمایشگاه، اتاق عمل است که از 31 مرداد در طول شبانه‌روز به زائرانی که مرز تمرچین را برای عزیمت به عتبات‌عالیات انتخاب کرده‌اند خدمات ارائه می‌دهند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نزاجا بیان کرد: همچنین ظرفیت قابل‌توجهی از امکانات ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله ۱۶۵ هکتار از اراضی پادگان جلدیان پیرانشهر در اختیار مرزداران شمال غرب قرار داده شده و تمهیداتی برای پارک خودروهای زائرین در قالب ۲۵ هکتار از اراضی پادگان پیرانشهر با همکاری شهرداری‌های شهرهای استان آذربایجان غربی، در نظر گرفته شده است که ظرفیتی بالغ بر ۵۰ هزار خودرو را دارد.

وی افزود: در حوزه بهداشتی و درمانی، بیمارستان مجهز صحرائی ارتش در مرز تمرچین مستقر شده است که از امکانات کامل بهداشتی و درمانی برای زائران اربعین برخوردار است.

حاجیلو عنوان کرد: موکب مدافعان حریم امامت و ولایت نزاجا شامل مجموعه‌هایی از امکانات رفاهی و خدماتی بوده که امکان استفاده و بهرمندی از وعده‌های غذایی که شامل (صبحانه، نهار، شام)، استراحت زائرین در دو مجموعهٔ مستقل خواهران و برادران زوار که ظرفیتی بیش از دوهزاری نفر میسر شده است.

وی با بیان اینکه تیم‌های سیار تعمیر خودروهای سبک در این مرز تعبیه شده است، تصریح کرد: در صورت بروز اشکال و نقص فنی در خودروهای زائران اکیپ‌های تعمیراتی خودرو سیار، با تمامی امکانات و تجهیزات درصدد تعمیر خودروها بر می‌آیند.

حاجیلو بیان کرد: تاکنون یک هزار 500 زائر از خدمات ارائه شده در بیمارستان صحرایی ارتش بهره‌مند شده‌اند که بیشتر آنان با مشکلات گوارشی، درد سینه، تنگی تنفس و ضعف و بی‌حالی مواجه بودند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×