» اجتماعی » اربعین امسال به کوری چشم دشمنان باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود / آمادگی مرز تمرچین برای عبور ۵۰۰ هزار زائر
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
وزیر کشور:

اربعین امسال به کوری چشم دشمنان باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود / آمادگی مرز تمرچین برای عبور ۵۰۰ هزار زائر

مرداد 13, 1402۱۱:۴۲ ق٫ظ 90

وزیر کشور گفت: دشمنان با همه ابزارها و ترفندها می‌خواهد اربعین حسینی را کم‌رنگ جلوه دهند؛ اما به کوری چشم دشمنان اربعین حسینی هرسال بهتر از سال گذشته برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ احمد وحیدی صبح امروز در همایش فعالان و موکب‌داران اربعین حسینی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و گیلان که در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: زیارت عاشورا پیونددهنده وجود مقدس حضرت امام حسین و واقعه کربلا به مهدویت است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ مهدویت و معرفی حضرت مهدی (عج) به بشریت از مسیر سیدالشهدا می‌گذرد، گفت: با معرفی جایگاه و شخصیت والای سیدالشهدا به عالمیان بحث مهدویت و جایگاه امام (عج) نیز برای بشر به‌خوبی نمایان خواهد شد.

وزیر کشور عنوان کرد: اربعین، جریان ادامه‌دار الهی است که به تدبیر خداوند در طول تاریخ شکل‌گرفته و امروز ما وارث این جریان و حادثه بزرگ تاریخی هستیم.

وی با بیان اینکه مرز تمرچین برای عبور 500 هزار زائر برای مسافران داخلی و دیگر کشورها آمادگی کامل دارد گفت: این آمادگی در مرز شمالغرب جای تقدیر دارد که با همکاری مسئولان کردستان عراق انجام می‌شود.

وحیدی با بیان اینکه، انقلاب اسلامی ادامه‌دهنده انقلاب حسینی است، همواره خود را متصل به جریان بزرگ عاشورا می‌داند، خاطرنشان کرد: مکتب امام حسین (ع) محور شناخت راه حق و باطل است.

دشمنان بسیار تلاش کردند که واقعه عاشورا را کم‌رنگ کند

وحیدی با بیان اینکه، دشمن به دنبال کم‌رنگ کردن فرهنگ عاشورا در میان مردم است، افزود: در طول سالیان گذشته، دشمنان طراحی و فتنه‌های فراوانی را طراحی کردند که مراسم‌های عزاداری را تضعیف کنند که به حول قوه الهی هر سال شاهد پرشکوه بودن این مراسم و حضور میلیونی مردم هستیم.

وزیر کشور بیان کرد: جریان بزرگ اربعین، واقعه‌ای است برای شناساندن سید و سالار شهیدان به‌تمامی جهانیان، هر چه نگاهمان نسبت به اربعین وسیع‌تر باشد اثرگذاری آن در اصلاح جوامع بشری فراتر خواهد بود.

وحیدی با بیان اینکه، همه ظرفیت‌ها را برای برگزاری پیاده‌روی اربعین به کار خواهیم گرفت، گفت: همایش پیاده‌روی اربعین هر سال باید بهتر از سال‌های گذشته برگزار شود تا دشمنان در همه ارکان وجودی احساس شکست کنند.

وی با بیان اینکه، اربعین یک زیارت ساده نیست یک اتفاق بسیار بزرگ تمدن‌ساز است که جریان جهانی را می‌تواند تحت‌تأثیر قرار دهد، عنوان کرد: دشمنان با همه ابزارها و ترفندها می‌خواهند اربعین حسینی را کم‌رنگ جلوه دهند؛ اما به کوری چشم دشمنان اربعین حسینی هرسال بهتر از سال گذشته برگزار می‌شود.

وحیدی تصریح کرد: واقعه عاشورا و جریان اربعین متعلق به شیعه نبوده؛ بلکه متعلق به اهل‌تسنن و تمامی آزادی‌خواهان جهان است.

وزیر کشور عنوان کرد: اربعین یک جریان فرهنگی و سیاسی نسل شیعه برای تمام دنیا است بنابراین، هیچکس نمی‌تواند در این خصوص مسائل را تک بعدی ببیند.

سال گذشته استقبال برادران و خواهران سنی بی‌نظیر و خاص بود

وی تصریح کرد: سال گذشته استقبال برادران و خواهران سنی بی‌نظیر و خاص بود؛ نماد وحدت و اتحاد در مراسم اربعین در کربلا و سامرا توسط شیعه و سنی رقم خورد به‌طوری که در مسیر راهپیمایی برادران سنی از زائران شیعه کربلا پذیرایی می‌کردند.

وی در پایان با اشاره ب مشکلات حمل و نقل در کشور عراق‌ اظهار کرد: امسال موضوع حمل و نقل  کربلا رفع شده و امیدواریم بدون مشکل شاهد تردد زائران در مسیر باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×