» اخبار استان » ارتباط معنوی عامل انسجام نیروهای مسلح ایران
اخبار استان - پیشخوان - فرهنگی
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی :

ارتباط معنوی عامل انسجام نیروهای مسلح ایران

مهر 15, 1403۱۰:۲۷ ق٫ظ 00

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: یکی از عوامل انسجام و همبستگی در میان نیروهای مسلح، ارتباط صمیمی و برخورد حکیمانه و مبتنی بر آموزه‌های دینی و الهی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» حجت‌الاسلام مهدی قریشی در جلسه دیدار با مرزبانان آذربایجان غربی به مناسبت هفته انتظامی 1403، ضمن تبریک این هفته به کارکنان خدوم فراجا با تأکید بر نقش مؤثر مرزبانان در حفظ امنیت کشور اظهار کرد: ما همواره دعاگوی مرزبانان هستیم و امروز مردم به زحمات فرماندهی انتظامی ارج می‌نهند و فراجا را پناهگاه و پشتیبان خود می‌دانند.

وی ادامه داد: یکی از عوامل انسجام و همبستگی در میان نیروهای مسلح، ارتباط صمیمی و برخورد حکیمانه و مبتنی بر آموزه‌های دینی و الهی است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی عنوان کرد: تفاوت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با سایر نظامیان جهان در همین ارتباط معنوی و صمیمیت میان آن‌هاست.

حجت‌الاسلام قریشی همچنین در پایان سخنان خود، از تلاش‌های مجموعه مرزبانی و انتظامی در تأمین امنیت پایدار مرزها و شهرهای استان تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه این دیدار، سردار محمد احمدی، فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی، گزارشی اجمالی از عملکرد مرزبانان ارائه داد و با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، رهبر جبهه مقاومت، به دست قدرت‌های استکباری، گفت: به لطف خداوند و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، انتقام سختی با عنوان وعده صادق 2 از رژیم صهیونیستی گرفته شد.

احمدی همچنین به برنامه‌های آتی مرزبانی برای تقویت امنیت مرزها اشاره کرد و تصریح کرد: مرزبانان با تمام توان و از جان‌گذشتگی، از مرزهای استان حراست می‌کنند و هیچ تهدیدی را بی‌پاسخ نمی‌گذارند. ما به مردم این استان اطمینان می‌دهیم که امنیت و آرامش آن‌ها در اولویت ماست.

وی در پایان با تأکید بر همکاری مردم و نیروهای انتظامی، افزود: همه ما باید با هم برای ایجاد محیطی امن و آرام تلاش کنیم و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

احمدی همچنین از اهمیت استفاده از تکنولوژی‌های نوین در مدیریت مرزها و تأمین امنیت آن‌ها سخن گفت و افزود: با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و سیستم‌های اطلاعاتی، توانسته‌ایم به سرعت به تهدیدات و چالش‌های امنیتی پاسخ دهیم. این فناوری‌ها به ما کمک می‌کنند تا بهتر بتوانیم وضعیت مرزها را زیر نظر داشته باشیم و با مشکلات احتمالی به موقع مقابله کنیم.

وی به تلاش‌های مستمر مرزبانان در راستای مقابله با قاچاق کالا و مواد مخدر نیز اشاره کرد و گفت: مرزبانان استان با شجاعت و دلسوزی در خط مقدم مبارزه با قاچاقچیان و برهم‌زنندگان امنیت کشور قرار دارند. ما با همکاری دیگر نهادها و سازمان‌های امنیتی، این مبارزه را ادامه خواهیم داد و اجازه نخواهیم داد که کشور از لحاظ اقتصادی و اجتماعی آسیب ببیند.

فرمانده مرزبانی استان در بخش دیگری از سخنان خود، به نقش آموزش‌های مستمر برای نیروهای مرزبانی اشاره کرد و تصریح کرد: ما برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی برای مرزبانان را در اولویت قرار داده‌ایم تا آن‌ها بتوانند در برابر چالش‌ها و تهدیدات جدید به خوبی واکنش نشان دهند. آموزش‌های ویژه در زمینه‌های مختلف امنیتی و تاکتیکی به بهبود عملکرد مرزبانان کمک می‌کند.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×