» اجتماعی » ارتقاء دوربین‌های مداربسته در فرودگاه ارومیه
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان غربی خبر داد:

ارتقاء دوربین‌های مداربسته در فرودگاه ارومیه

تیر 17, 1403۰:۱۵ ق٫ظ 60

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: سرورها و دوربین‌های مداربسته در فرودگاه ارومیه، با هدف بهبود نظارت و عملکرد سیستم ارتقاء یافته است.

محمدعلی قراملکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» با اشاره به عملکرد این اداره در طول سه سال گذشته، از راه‌اندازی سامانه جدید ARR/DEP به منظور تسهیل در اطلاع‌رسانی پروازهای ورودی و خروجی و ارتقاء عملکرد اداره مراقبت پرواز و اطلاعات پرواز خبر داد و اظهار کرد: این سامانه بهبود چشمگیری در فرآیندهای مدیریت پرواز و افزایش دقت و سرعت ارائه اطلاعات داشته است.

وی تصریح کرد: پروژه فیبر نوری ارتباط هواشناسی با AFTN نیز با حداقل هزینه ممکن اجرا شده است که این پروژه با هدف بهبود سرعت و عملکرد مبادله پیام‌ها و افزایش امنیت داده‌ها صورت گرفته که نتایج بسیار مثبتی را به همراه داشته است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان غربی عنوان کرد: مجازی‌سازی سرورها به منظور یکپارچه‌سازی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش تعداد سخت‌افزارهای شبکه انجام شده است که این اقدام همچنین به ایزوله‌سازی نرم‌افزارها و انتقال سریع و امن سرورها با استفاده از تکنولوژی رایانش ابری کمک کرده است.

وی بیان کرد: اصلاح و بهبود زیرساخت شبکه و مستندسازی نقشه زیرساخت شبکه اینترانت و کلاینت‌ها به منظور شفاف‌سازی و سهولت عیب‌یابی آنها نیز انجام شده استکه این اقدامات بهبود قابل توجهی در پایداری و کارایی شبکه داشته‌اند.

قراملکی در ادامه تصریح کرد: همچنین، اجرای لایسنس‌های امنیتی بر روی تمامی سیستم‌عامل‌ها و آنتی ویروس‌ها و بروزرسانی مستمر آنها به منظور افزایش امنیت سیستم‌ها صورت گرفته است که این اقدامات امنیتی نیز به کاهش خطرات سایبری و افزایش حفاظت از اطلاعات حساس منجر شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های گسترده‌ای نیز برای بهبود امنیت و کارایی فرودگاه شهدای خوی طراحی شده است، بیان کرد: این اقدامات نمایانگر تعهد عمیق ما به ارتقای استانداردهای امنیتی و عملکردی است که با نصب 9 دکل و 45 دوربین مداربسته در نقاط حساس و استراتژیک از جمله RVR، GP ،DVOR و لوکالایزر، توانسته‌ایم پوشش نظارتی را به طور قابل توجهی گسترش دهیم.

قراملکی تصریح کرد: همچنین با ارتقاء سرور سامانه نظارت تصویری به نسل ۱۰، افزایش زمان رکورد تصاویر و بهبود کیفیت و سرعت سامانه را فراهم کرده‌ایم، تعویض مانیتورهای اتاق مانیتورینگ نیز به منظور بهبود کیفیت تصاویر و تسهیل در تصمیم‌گیری‌های سریع‌تر انجام شده است.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر، با نصب 6 دستگاه سامانه کنترل تردد در نقاط حساس، قدمی مؤثر در افزایش دقت و امنیت ترددهای فرودگاهی برداشته‌ایم، ایجاد و بهره‌برداری از اتاق مانیتورینگ سامانه نظارت تصویری نیز برای فرودگاه شهدای خوی موفقیت آمیز بوده و ما را در جهت ارتقای سطح خدمات و امنیت مشتریان و کاربران فرودگاهی گام برده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×