» اجتماعی » ارتقای ۳۵ پله‌ای دانشگاه در حوزه فناوری
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

ارتقای ۳۵ پله‌ای دانشگاه در حوزه فناوری

مهر 22, 1403۳:۰۰ ب٫ظ 10

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با تأکید بر اینکه در دو سال اخیر ۶ کنگره و سمینار ملی و بین‌المللی در دانشگاه برگزار شد گفت: دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال گذشته، در حوزه فناوری با جهشی ۳۵ پله‌ای روبه‌رو بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»صابری قلی‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برای نخستین بار شاخص استناد به مقالات دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به ۱۰۱ رسیده است.

وی ادامه داد: افزایش شاخص H دانشگاه از ۶۵ به ۱۰۱ نشان‌دهنده رشد چشمگیر تعداد مقالات علمی دانشگاه است. به‌طوری‌که تا نیمه سال ۱۴۰۳، بیش از ۴۶۰ مقاله علمی در نمایه‌های بین‌المللی به چاپ رسیده است.

وی همچنین بیان کرد: در سال جاری، ۱۴ نفر از اساتید این دانشگاه در میان ۲ درصد دانشمندان پراستناد جهان قرار گرفته‌اند که از این تعداد، هفت نفر در میان یک درصد دانشمندان پراستناد هستند.

قلی‌زاده با اشاره به برگزاری شش کنگره و سمینار ملی و بین‌المللی در دو سال اخیر، افزود: دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال گذشته جهش ۳۵ پله‌ای را در حوزه فناوری تجربه کرده است.

وی تصریح کرد: تمرکز دانشگاه در دو سال گذشته بر اصلاح فرآیندها و ساختارهای گذشته برای تسهیل روندهای دانشگاهی بوده است. از جمله دستاوردهای این اقدامات، ایجاد ساختمان مستقل برای معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تأکید کرد: با توجه به سیاست‌های وزارت بهداشت، رصد فعالیت‌های علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در پایگاه‌های استنادی Scopus و ISI طی ۱۰ سال گذشته صورت می‌گیرد که در دو سال اخیر پایگاه‌های Google Scholar و PubMed نیز به این فهرست افزوده شده و به‌روز می‌شوند.

وی با اشاره به پنج نشست پژوهشی که در دانشگاه برگزار شده است، گفت: تاکنون ۲۷۰ طرح تحقیقاتی و پایان‌نامه با اعتبار ۷ میلیارد ریال مصوب شده و هشت طرح دیگر نیز با اعتباری ۱۱ میلیارد ریالی از سوی وزارت برای اجرا تأیید شده است.

قلی‌زاده همچنین درباره تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه گفت: در حال حاضر، ۵۰۰ دانشجوی خارجی از کشورهای عراق، ترکیه، لبنان، هند و پاکستان در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه مشغول به تحصیل هستند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اعلام کرد: در مرکز رشد فناوری این دانشگاه، ۲۵ شرکت و واحد فناور در فضایی به مساحت هزار مترمربع در حوزه‌های دانش‌بنیان و سلامت مشغول به فعالیت هستند.

قلی‌زاده با تأکید بر اینکه در دو سال اخیر ۶ کنگره و سمینار ملی و بین‌المللی در دانشگاه برگزار شده است، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال گذشته، در حوزه فناوری با جهشی ۳۵ پله‌ای روبه‌رو بوده است.

وی در ادامه به برگزاری پنج شورای پژوهشی در دانشگاه طی سال جاری اشاره کرد و افزود: ۲۷۰ طرح تحقیقاتی و پایان‌نامه با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان به تصویب رسیده و هشت طرح دیگر نیز از سوی وزارت با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای اجرا تأیید شده است.

انتهای خبر/ و

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×