» اجتماعی » ارومیه روی خط دلدادگی / امروز خیابان سردار سلیمانی بوی عشق به حسین (ع) را می‌داد
اجتماعی - اخبار استان - گزارش و تحلیل

ارومیه روی خط دلدادگی / امروز خیابان سردار سلیمانی بوی عشق به حسین (ع) را می‌داد

مرداد 8, 1402۷:۳۴ ب٫ظ 70

امروز هم‌زمان با سومین روز شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران با وفایش اجتماع بزرگ عزاداران حسینی به همت شهردار ارومیه در خیابان سردار سلیمانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ امروز هم‌زمان با سومین روز شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران با وفایش اجتماع بزرگ عزاداران حسینی به همت شهردار ارومیه در خیابان سردار سلیمانی برگزار شد.

قرار عاشقی ساعت ۱۸ بعدازظهر بود، قبل از شروع این مراسم جمعیت سیل‌وار به سمت خیابان حاج‌قاسم سلیمانی در جریان بود. پلیس، راه را بسته بود، چرا که می‌داند اگر خودرویی در این سیل جمعیت بالای خیابان برود، بازگشتش تا ساعت ۱۰ شب غیرممکن خواهد بود.

اکثر بازاریان مغازه‌های خود را به عشق امام حسین (ع) بسته و روانه خیابان سردار سلیمانی شده بودند تا ادارات خود را به سید و سالار شهیدان نشان دهند.

 محرم امسال متفاوت‌تر از سال گذشته بود

در مسیر خیابان سردار سلیمانی موکب‌های برپا بود و موکب‌داران در حال پخش‌کردن آب سرد برای خنکی روح عزاداران بودند.

موکب دیگری در همین مسیر، در حال پخش بسته‌های فرهنگی در بین دلدادگان و عاشقان حسینی بودند و از حس و حال مردم نمایان بود که محرم امسال متفاوت‌تر از سال گذشته بود.

گروه‌های کثیری از مردم ارومیه نیز به نیت برآورده‌شدن حاجاتشان به‌صورت خودجوش در میان مردم عزادار، مواد غذایی و شکلات پخش می‌کنند، علم و کتل‌های رنگارنگ در میان عزاداران به حرکت درآمده و تعداد زیادی از مردم به‌واسطه نذری که دارند انواع پارچه، روسری به این علم‌ها نصب می‌کنند.

 عشق به امام حسین و خوبی‌ها سن‌وسال، مکان و زمان نمی‌شناسد

حضور کودکان و نوجوانان در کنار افراد میان‌سال و مسن قابل‌توجه است و این حضور ثابت کرده که عشق به امام حسین و خوبی‌ها سن‌وسال، مکان و زمان نمی‌شناسد.

کودکان در این مراسمات مشق عشق حسین (ع) را تمرین می‌کردند

کودکان در این مراسم جامه سیاه بر تن کرده‌اند و با سربند یاحسین، یا زهرا و یا ابوالفضل در تکاپو هستند و مشق عشق حسین (ع) را تمرین می‌کردند، کودکان چندماهه به یاد علی‌اصغر (ع) آمده‌اند و پیران به یاد حبیب بن مظاهر، جوانان علی‌اکبر و ابوالفضل (ع) را صدا می‌زنند و زنان با حضرت زینب (س) هم ناله شده بودند و همه حسین می‌گفتند.

 

«پس از آغاز ندای لبیک یا حسین، علم‌دار عاشورا؛ سلام آقا… نوحه‌خوانی، سینه‌زنی و زنجیرزنی جوانان با عزاداران حسینی همراه شدم و لحظه‌ای با آنان هم‌کلام شدم.

 به عشق امام حسین (ع) و علی‌اصغر لباس سیاه برتن کرده‌ام

محسن محمدی نوجوان ۱۰ساله ارومیه که سربلند یا حسین در پیشانی‌اش نمایان بود در گفتگو با خبرنگار حرف رک گفت: به عشق امام حسین (ع) و علی‌اصغر لباس سیاه برتن کرده‌ام و عزادار سید و سالار شهیدان هستم.

وی افزود: از اول محرم تاکنون در همه عزاداری‌ها شرکت کرده و زنجیرزنی کرده‌ام.

 بعد از هزار و اندی سال روزبه‌روز قلب‌ها بیشتر متوجه امام حسین (ع) می‌شود

کنار این نوجوان، جوان ۲۳ ساله‌ای ایستاد بود و ندای لبیک یا حسین سر می‌داد، کنارش رفته با طرح این سؤال که چه چیزی می‌تواند این گونه انسان‌ها را حول محور نام مبارک اباعبدالله متمرکز کند، تصریح کرد: بعد از هزار و اندی سال روزبه‌روز قلب‌ها بیشتر متوجه امام حسین (ع) می‌شود؛ در طول تاریخ انسان‌های بسیاری در مسیر زیارت اباعبدالله (ع) جان خود را ازدست‌داده‌اند.

این جوان ۲۳ساله، که دانشجوی رشته کامپیوتر بود در ادامه بیان کرد: هیچ نمونه‌ای از شجاعت بهتر از این که حسین از لحاظ فداکاری و شهامت نشان داد در عالم پیدا نمی‌شود.

 عزاداری برای امام حسین (ع) انسان را زود به مقصد می‌رساند

وی عنوان کرد: حتی غیرمسلمانان نیز نمی‌توانند پاکی روحی را که این جنگ اسلامی تحت لوای آن انجام گرفت، انکار کنند نمونه آن را در پیاده‌روی اربعین مشاهده کرده‌ایم.

این شهروند گفت: این واقعیت دارد که محبت و عزاداری برای امام حسین (ع) انسان را زود به مقصد می‌رساند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×