» اجتماعی » ارومیه رکورددار جمع‌آوری زکات در آذربایجان‌غربی
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گفتگو
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی خبر داد:

ارومیه رکورددار جمع‌آوری زکات در آذربایجان‌غربی

مرداد 22, 1403۰:۱۵ ق٫ظ 30

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: ارومیه با جمع‌آوری ۱۴۱ میلیارد ریال زکات به عنوان رکورددار استان در این زمینه شناخته شد.

رضا مهرافروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ با اشاره به عملکرد برجسته این استان در جمع‌آوری زکات اظهار کرد: آذربایجان‌غربی در جمع‌آوری زکات از جمله در رتبه‌های برتر کشور قرار دارد.

وی تصریح کرد: از مجموع 2 هزار و 800 روستای استان، یک هزار و 977 روستا ظرفیت جمع‌آوری زکات را دارند و تاکنون زکات از یک هزار و 450 روستا جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری، میزان صدقات جمع‌آوری شده به مبلغ 39 میلیارد و 707 میلیون و 286 هزار و 918  ریال رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به تعداد صندوق‌های صدقات در استان، گفت: در حال حاضر، نزدیک به ۱۱۷ هزار صندوق خانگیT 3 هزار صندوق بزرگ در اماکن و 5 هزار صندوق در معابر فعال است و همچنین مبلغ پرداختی صدقات از طریق QR کد در سه ماهه اول سال جاری یک هزار و 200 تراکنش به حدود ۲۵۰ میلیون ریال رسیده است.

مهرافروز با بیان اینکه تعداد اشتراک‌های QR کد به ۱۳۸ هزار نفر رسیده است؛ تصریح کرد: شهر ارومیه با جمع‌آوری ۱۴۱ میلیارد ریال رکورددار جمع‌آوری زکات در سطح استان می‌باشد.

وی با بیان اینکه تعداد خانوار تحت پوشش در استان نزدیک به ۸۵ هزار خانوار است، گفت: میزان زکات جمع‌آوری شده در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ به مبلغ 86 میلیارد و 425 و 300 ریال رسیده است که نسبت به سال گذشته در همین موقع ۶۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی در ادامه به تلاش‌های گسترده برای افزایش ظرفیت جمع‌آوری زکات اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت بالای روستاهای استان، برنامه‌هایی برای توسعه و تقویت سیستم‌های جمع‌آوری زکات در دستور کار است که هدف ما این است که زکات جمع‌آوری‌شده به بهینه‌ترین شکل ممکن به نیازمندان و پروژه‌های حمایتی تخصیص یابد.

مهرافروز همچنین به اهمیت مشارکت اجتماعی و حمایت‌های مردمی در این زمینه اشاره کرد و افزود: افزایش آگاهی عمومی و تشویق مردم به مشارکت در امور خیرخواهانه نقشی کلیدی در موفقیت برنامه‌های زکات دارد با توجه به آمار و گزارش‌های دریافتی استقبال مردم از صندوق‌های صدقات و استفاده از تکنولوژی‌های جدید نشان‌دهنده عزم و اراده جمعی برای تحقق اهداف اجتماعی است.

انتهای خبر/م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×