» تازه های خبر » از شهادتم خوشحال باشید
تازه های خبر - فرهنگی
وصیت‌نامه پاسدار شهید «نبی قاسمی» ؛

از شهادتم خوشحال باشید

تیر 5, 1403۰:۰۵ ق٫ظ 40

شهید «نبی قاسمی» در وصیت‌نامه خودنوشت: ما باید اسلام را پیش ببریم و به همه دنیا انشاءا.. اسلام را صادر کنیم و قدرت اسلام را به تمام ابرقدرت‌ها بفهمانیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»در سال ۱۳۳۹ در روستای «توپوزآباد» سلدوز چشم به جهان هستی گشود. سال اول دبیرستان درس می‌خواند که هم‌زمان انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و او با تشکیل کمیته انقلاب اسلامی درس را رها و با شوق وارد کمیته شد. کمیته انقلاب اسلامی از بین جوانان مؤمن و متعهد، پاک‌باختگانی را جهت دفاع و حراست از میان اسلام و انقلاب به تپه ناصر واقع در مسیر نقده – اشنویه اعزام نمود و در همین منطقه در شامگاه شانزدهم شهریور ۱۳۵۹، سنگربان عشق و ایمان به شهادت رسید.

«هر شهید پرچمی برای استقلال و شرف این ملت است».
امام خمینی (ره)
شهید «نبی قاسمی» در یکم فروردین سال ۳۹ در خانواده‌ای فقیر و دردآشنا در روستای «توپوزآباد» سلدوز چشم به جهان هستی گشود. از همان ابتدای زندگی سایه سیاه فقر و محرومیت در برابر دیدگانش مجسم شد. دوران ابتدایی را در مدرسه روستای زادگاهش به پایان رساند. دوره راهنمایی را در مدارس نقده با جدیّت تمام پشت سر نهاد. سال اول دبیرستان درس می‌خواند که هم‌زمان انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و به فرمان امام کمیته های انقلاب اسلامی شکل گرفت.
شهید قاسمی که دوشادوش مردم در راهپیمایی‌ها و تظاهرات مردم علیه رژیم ستم‌شاهی شرکت داشت و پیروزی خون بر شمشیر را آشکارا مشاهده کرده بود با شوروشوق فراوان درس را رها کرده و به کمیته انقلاب اسلامی نقده پیوست و در این نهاد انقلابی به خدمت پرداخت.
ضدانقلاب که پس از جنگ داخلی نقده به جنگ‌افروزی و شرارت و توطئه دامن می‌زد گاه‌وبیگاه باعث آزار و ایذاء مردم زحمت‌کش و انقلابی به‌ویژه روستاییان می‌شد.
کمیته انقلاب اسلامی از بین جوانان مؤمن و متعهد، پاک‌باختگانی را جهت دفاع و حراست از میان اسلام و انقلاب به تپه ناصر واقع در مسیر نقده – اشنویه اعزام نموده که شهید قاسمی نیز جزء آن گروه رشید و شجاع بود.
شهید نبی قاسمی پس از فداکاری و رشادت‌های بسیار سرانجام در شامگاه شانزدهم شهریور ۱۳۵۹، مزدوران پلید استکبار ضدانقلاب ناجوانمردانه به سنگر آزادمردان موحد شبیخون زده و پس از درگیری طولانی، سنگربانان عشق و ایمان را به شهادت رسانده و دستان شوم خود را سبعانه به خون‌های پاک مدافعان راستین مکتب توحید آلوده ساختند.
پیکر مطهرش بعد از تشییع در آغوش انبوه امت مسلمان در گلزار باطراوت شهدا به ودیعه نهاده شد.
روحش شاد و یادش گرامی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×