» پیشخوان » اساتید نقش‌برجسته و کلیدی در جهاد تبیین دارند
پیشخوان - میاندوآب
امام‌جمعه میاندوآب:

اساتید نقش‌برجسته و کلیدی در جهاد تبیین دارند

آذر 28, 1402۵:۰۴ ب٫ظ 90

امام‌جمعه میاندوآب گفت: جهاد تبیین یک امر مهم و ضروری بوده و اساتید و نخبگان نقش‌برجسته و کلیدی در این زمینه دارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در جلسه با اساتید حوزه و دانشگاه‌های مستقر در میاندوآب با بیان اینکه امروز نظم نوین جهانی در حال شکل‌گیری است، اظهار کرد: امروز در دنیا جبهه مقاومت در مقابل جبهه استکبار قرار گرفته و کشورها باید وضعیت خود را مشخص کنند که در کدام طرف قرار دارند.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه ایران اسلامی نقش مهم در نظم نوین جهانی دارد، افزود: ایران محوری‌ترین بازیگر عرصه نظم نوین جهانی بوده و در این راه نباید خسته شویم و باید در نظم نوین جهانی به نقش خود به نحو احسن عمل کنیم.

وی با اشاره به جنگ غزه و با بیان اینکه عده‌ای با تفسیرهای غلط و نادرست جای شهید و جلاد را عوض می‌کنند، گفت: بیش از ۷۵ سال است که رژیم صهیونیستی سرزمین فلسطینیان را غصب کرده و آنها را در محاصره نگه داشته است تا اینکه در طوفان الاقصی غیرت جریحه‌دار شده جوانان فلسطینی و رزمندگان مقاومت فلسطین به جوش آمد و آنها شکست غیرقابل‌ترمیم را به رژیم صهیونیستی تحمیل کردند.

حسن‌زاده در ادامه با اشاره به نقش مهم اساتید حوزه و دانشگاه در تبیین جایگاه ایران اسلامی در منطقه و دنیا، تصریح کرد: جایگاه مراکز علمی و فرهنگی و نخبگان در این زمینه بسیار مهم بوده و باید به وظیفه خود در این راستا عمل کنند.

امام‌جمعه میاندوآب افزود: اگر بخواهیم در تمدن نوین جهانی جایگاه برتر داشته باشیم باید قدرت علمی را ارتقا دهیم که در این زمینه اساتید حوزه علمیه و دانشگاه نقش مهم و غیرقابل‌انکار دارند.

وی با تأکید بر اینکه باید به قدرت علمی توجه بسزایی داشته باشیم، اظهار کرد: تولید مقاله، زمینه‌سازی برای تحقق و پژوهش باید همواره موردتوجه قرار گیرد.

حسن‌زاده با بیان اینکه باید به دنبال علم نافع باشیم، تصریح کرد: باید علوم را به علم نافع تبدیل کرده و در کنار علم‌آموزی، مهارت‌آموزی نیز مدنظر قرار گیرد.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه امروز نخبگان ایران در دنیا حرف اول را می‌زنند، گفت: حمایت از نخبگان امری ضروری و مهم است که باید موردتوجه مسئولان باشد.

وی با تأکید بر اینکه مقایسه باید صحیح و در شرایط یکسان باشد، افزود: برخی با مقایسه‌های غلط و اشتباه به دنبال تسخیر و تغییر اذهان مردم هستند درحالی‌که مقایسه باید در شرایط یکسان باشد.

حسن‌زاده به نقش مهم اساتید حوزه و دانشگاه در جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین یک امر مهم و ضروری است که همه باید در این زمینه به وظیفه خود عمل کنند.

در ادامه این جلسه اساتید حوزه و دانشگاه نکته نظرات خود را در موضوعات مختلف بیان کردند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×