» اجتماعی » استانداردسازی ضامن سلامت جامعه و کیفیت تولیدات
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی تاکید کرد:

استانداردسازی ضامن سلامت جامعه و کیفیت تولیدات

مهر 25, 1403۲:۰۰ ب٫ظ 00

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی گفت: استانداردسازی به‌عنوان یکی از ارکان اصلی تضمین سلامت جامعه و ارتقاء کیفیت تولیدات شناخته می‌شود.

وحید موسی‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ با بیان اینکه استانداردسازی موجب امنیت و آرامش شهروندان می‌شود اظهار کرد: استانداردها با توجه به نیازهای اجتماعی و به‌منظور تأمین امنیت و آرامش شهروندان در تمامی جنبه‌ها توسط نخبگان و متخصصان هر حوزه طراحی و ایجاد می‌شوند.

وی تصریح کرد: این فرآیند نه‌تنها محدود به کالاها و خدمات نیست، بلکه در حوزه‌های علوم رفتاری و مسئولیت‌های اجتماعی نیز کاربرد دارد توسعه فرهنگ استاندارد یکی از مؤلفه‌های اساسی پیشرفت جامعه است که باید در تمامی سطوح جامعه تقویت و نهادینه شود تا جامعه از امنیت و سلامت برخوردار باشد.

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی بیان کرد: بهبود کیفی زندگی شهروندان و افزایش سطح آگاهی عمومی نسبت به استانداردها می‌تواند به حفظ منابع طبیعی و کاهش ضایعات منجر شود.

وی تصریح کرد: تأکید بر اهمیت استانداردسازی، یکی از کلیدی‌ترین چشم‌اندازهای توسعه کشور در تمامی حوزه‌های کیفی محسوب می‌شود. حضور موفق در بازارهای جهانی و رقابت در آن‌ها تنها از طریق رعایت دقیق استانداردهای جهانی میسر است.

موسی‎‌پور گفت: تولید کالاهایی که فاقد کیفیت و استانداردهای لازم هستند، نمی‌توانند در بازارهای بین‌المللی جایگاهی داشته باشند بنابراین، استانداردها نه‌تنها به حفظ سلامت مصرف‌کنندگان کمک می‌کنند، بلکه به تولیدکنندگان برای رقابت در سطح جهانی نیز یاری می‌رسانند.

وی عنوان کرد: سازمان ملی استاندارد ایران و اداره کل استاندارد آذربایجان‌غربی با هدف استانداردسازی فعالیت‌های واحدهای تولیدی و خدماتی به‌دنبال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بهبود کیفیت در این بخش‌ها هستند.

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی گفت: توسعه مبانی آموزشی و فرهنگ‌سازی در حوزه استاندارد نیز از دیگر اولویت‌های مهم این اداره است این نهاد تلاش می‌کند تا از طریق به‌روزرسانی تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و ارائه برنامه‌های آموزشی جامع، مسیر را برای ارتقای کیفیت تولیدات داخلی هموار کند.

موسی‌پور با بیان اینکه، آموزش مستمر و فرهنگ‌سازی، راهبردی ضروری برای توسعه پایدار است که باید به‌طور گسترده در همه بخش‌ها اجرایی شود؛ گفت: مجموعه استاندارد همواره به‌عنوان حامی حقوق مردم، اعتماد عمومی را جلب کرده و از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دفاع می‌کند.

وی افزود: علاوه بر این، کنترل‌ها و نظارت‌های کیفی مستمر بر روی کالاها و خدمات باعث شده تا استاندارد همزمان حامی سلامت جامعه و سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی باشد این حمایت‌ها در راستای افزایش تولید کالاهای باکیفیت و ارائه خدمات استاندارد در سطح کشور انجام می‌شود و نقش مهمی در ایجاد اعتماد در میان مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی دارد.

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه تولید و خدمات با رعایت استانداردها، زمینه‌ساز جذب سرمایه‌های جدید و تقویت اقتصاد ملی خواهد بود.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×