» اخبار استان » استاندارد به معنای پایدارسازی تولید است
اخبار استان - اقتصادی - تیتر یک
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:

استاندارد به معنای پایدارسازی تولید است

مهر 28, 1403۰:۳۰ ق٫ظ 00

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: استاندارد به معنای پایدارسازی تولید بوده و شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی توجه به تولید داخلی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در داخل کشور زمانی ممکن است که استانداردسازی در تمامی ابعاد آن در کشور نهادینه شود.

صابر پرنیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، با اشاره به نقش فعالین اقتصادی در توسعه کشور اظهار داشت: فعالین اقتصادی نه تنها به عنوان موتور محرک اقتصاد بلکه در خط مقدم مقابله با موانع متعدد تولید و کسب و کار قرار دارند.

وی تصریح کرد: این قشر از جامعه با تلاش بی‌وقفه خود، به مقابله با چالش‌های فراوانی می‌پردازند که بر سر راه تولید قرار دارد از جمله مشکلات قانونی، نبود منابع کافی و تحریم‌های اقتصادی.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی بیان کرد: در همین راستا، آنها نقشی مشابه با نیروهای نظامی ایفا می‌کنند که در مرزها از امنیت کشور پاسداری می‌کنند با این تفاوت که فعالین اقتصادی در جبهه داخلی برای تامین رفاه و معیشت مردم تلاش می‌کنند.

وی در ادامه افزود: همان‌طور که عزت و اقتدار کشور مدیون فداکاری‌های نیروهای نظامی و امنیتی است انتظار می‌رود که رشد اقتصادی و بهبود وضع معیشتی مردم نیز حاصل تلاش بی‌وقفه صاحبان صنایع، کارآفرینان و فعالین اقتصادی باشد.

پرنیان بیان کرد: رشد اقتصادی و افزایش قدرت خرید مردم، علاوه بر افزایش تولید، به کیفیت زندگی جامعه کمک شایانی می‌کند و بدون همت و کوشش فعالین اقتصادی این امر میسر نخواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت استاندارد در زنجیره تولید و مصرف گفت: استاندارد در واقع ادبیات مشترک بین تولیدکننده و مصرف‌کننده است.

پرنیان تصریح کرد: استانداردسازی نه تنها به شفافیت بیشتر در رابطه بین این دو گروه منجر می‌شود، بلکه اعتمادسازی میان آنان را نیز تقویت می‌کند.

وی تصریح کرد: زمانی که مصرف‌کننده بداند کالایی که خریداری می‌کند مطابق با استانداردهای جهانی تولید شده اطمینان بیشتری به آن کالا خواهد داشت و تولیدکننده نیز می‌تواند از وفاداری مصرف‌کننده به برند خود مطمئن باشد.

پرنیان همچنین تاکید کرد: استاندارد به معنای پایدارسازی تولید است و شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی توجه به تولید داخلی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در داخل کشور زمانی ممکن است که استانداردسازی در تمامی ابعاد آن در کشور نهادینه شود.

وی تصریح کرد: بدون داشتن استانداردهای مدون و الزام‌آور تلاش برای رشد پایدار اقتصادی، توسعه تجارت و تحقق عدالت اجتماعی ناقص خواهد بود در این چارچوب، اقتصاد مقاومتی تنها با تقویت زیرساخت‌های استاندارد و نظارت بر اجرای صحیح آن به سرانجام می‌رسد.

پرنیان به اهمیت رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: استاندارد یکی از شاخصه‌های اصلی برای تولید کالای باکیفیت و رقابت‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: اگر تولیدکنندگان داخلی بخواهند در عرصه بین‌المللی با سایر رقبا به رقابت بپردازند نمی‌توانند از استانداردهای کیفی غافل شوند در بازارهای جهانی تنها کالاهایی که با استانداردهای روز تطابق دارند شانس رقابت و کسب سهم از بازارهای جدید را خواهند داشت و این موضوع در نهایت به رشد و رونق تولید ملی کمک خواهد کرد.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×