» اخبار استان » ارومیه » استقرار 74 موکب برای پذیرایی از زائران اربعین در آذربایجان‌غربی
ارومیه - پیشخوان - تیتر یک - گفتگو
رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات آذربایجان غربی خبر داد:

استقرار 74 موکب برای پذیرایی از زائران اربعین در آذربایجان‌غربی

شهریور 1, 1402۳:۴۹ ب٫ظ 60

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات آذربایجان غربی از استقرار و آمادگی 74 موکب برای پذیرایی از زائران اربعین در مسیرهای منتهی به مرز تمرچین تا کربلا خبر داد.

به گزارش حرف رک، سید حسن حسینی رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار درناسسی، از استقرار و آمادگی موکب‌های برای پذیرای از زائران اربعینی خبر داد و اظهار داشت: طی امسال که برای دومین بار مرز تمرچین به‌عنوان مرز معین برای تردد زائران اربعینی به سمت کربلای معلی تعیین شده است و تعداد 74 موکب در حال استقرار برای پذیرای و ارائه خدمات به زائران هستند.

وی ادامه داد: از مرز بازرگان تا مرز تمرچین 40 موکب منطقه اقلیم کردستان چهار موکب منطقه عربی از مرز منطقه‌ای بعد از تمام‌شدن اقلیم کردستان تا نزدیکی‌های بغداد الحسینیه تعداد پنج موکب آماده پذیرای از زائران و مسافران کربلا هستند.

حسینی با اشاره به اینکه تعداد 24 موکب بین راه‌های کربلا و نجف مستقر شده‌اند تصریح کرد: تعداد دو موکب از تاریخ 27 مرداد در مرز تمرچین مستقر شده و در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند که بعد از استقرار کامل موکب‌ها تا تاریخ 17 شهریور موکب‌ها به ارائه خدمات می‌پردازند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات با اشاره به خدمات ارائه شده در موکب‌ها عنوان کرد: خدمات ارائه شده توسط موکب‌ها، اسکان و توزیع اقلام غذایی و خوراکی است.

حسینی بیان کرد: خدامات ارائه شده توسط موکب‌داران شامل، وعده‌های صبحانه، ناهار و شام و میان‌وعده است و در بعضی موکب‌ها خدمات درمانی هم ارائه می‌شود.

وی با اشاره به خدمات درمانی در برخی موکب‌ها یادآور شد: خدمات درمانی ارائه شده در داخل ایران و استان آذربایجان غربی توسط دانشگاه علوم پزشکی و خارج از مرز توسط سازمان هلال‌احمر خواهد بود.

سید حسینی تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه پیاده رویی اربعین قرارگرفته‌ایم، روزانه در حدود 200 نفر از زائران به‌صورت تیم‌های چهار و پنج‌نفره از مرز تمرچین تردد می‌کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات آذربایجان غربی در خصوص خدمات ارائه شده خودروها برای تردد عنوان کرد: در حدود ۹ هزار محل پارک برای زائرین اربعین در کارخانه قند نقده، تعداد ۲۰ هزار محل پارک خودروها در منطقه جلدیان و ۲۰ هزار خودرو نیز در روبروی پادگان ارتش – ورودی شهر پیرانشهر در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بعد از پارک کردن خودروها در محل‌های در نظر گرفته شده خودرویی در اختیار زائرین قرار گرفته و زائران را به سمت پایانه مرزی تمرچین همراهی خواهند کرد در این راستا زائران از اقلیم عبور کرده و از اربیل تا ایستگاه الحسینیه نزدیک شهر بغداد وسیله نقلیه برای حمل مسافران هم وجود دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات خاطرنشان کرد: باتوجه‌به فراهم‌شدن زیرساخت‌های مناسب و استقرار موکب‌ها و تردد راحت از مرز تمرچین انتظار می‌روند طی امسال تردد زائران از مرز تمرچین افزایش یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×