» پیشخوان »  اسلام دین گفتگو، منطق و معرفت است
پیشخوان - خوی
حجت‌الاسلام قاضی عسکر:

 اسلام دین گفتگو، منطق و معرفت است

تیر 23, 1402۹:۱۱ ق٫ظ زمان مطالعه: 1 دقیقه 40

 مسئول تولیت آستان عبدالعظیم حسنی گفت: اسلام دین منطق، عقلانیت و گفتگو است و در جهان امروز تنها دینی است که می‌توان بر اساس منطق و عقلانیت قوانینش را تبیین کرد.

به گزارش حرف رک به نقل از آذرباخیش حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسکر  در آیین عمامه‌گذاری طلاب خوی با بیان اینکه اسلام دین گفتگو، دین منطق و دین معرفت است، گفت: اسلام در تمام زوایای زندگی انسان برنامه دارد و انسان را رها نکرده به‌خاطر همین کامل‌ترین و تبیین‌کننده‌ترین دین است.

مسئول تولیت آستان عبدالعظیم حسنی افزود: اسلام دین منطق، عقلانیت و گفتگو است و در جهان امروز تنها دینی است که می‌توان بر اساس منطق و عقلانیت قوانینش را تبیین کرد.

وی با اشاره به اینکه اسلام به دنبال تحمیل خود به انسان‌ها نیست گفت: اسلام دنبال این نیست که نگاه خودش را به مردم تحمیل کند؛ بلکه انسان را با زیبایی‌هایی روبرو می‌کند که خودش تصمیم بگیرد و مشتاقانه با تمام ایمان قلبی و ایمان منطقی تمام حقایق هستی را بپذیرد و وارد دین اسلام شود.

مسئول تولیت آستان عبدالعظیم حسنی؛ امام  خمینی(ره)را بزرگ طلبه جهان اسلام دانست و تصریح کرد: امام خمینی (ره) از سنگر حوزه برخاست و تحول بسیار بزرگی را در جهان به وجود آورد و باید الگوی همه طلبه ها و روحانیت قرار بگیرد.

وی با تشریح واقعه مباهله اظهار داشت: پیامبر اعظم (ص) با مباهله عظمت اسلام و اهل‌بیت را ثابت کرد و پاسخ بسیاری از یاوه‌سرایی‌های دشمنان را داد. این روز، روز برتری اسلام است  که نباید مورد غفلت واقع شود.  پیامبر اعظم ۹ سال بعد از فتح مکه همه سران مذاهب و کشورها را به اسلام دعوت کرد؛ ولی مسیحیان این دعوت را نپذیرفتند و با پیامبر وارد مباهله شدند که قبل از مباهله پشیمان شدند.

در پایان؛ طی آیینی مراسم عمامه‌گذاری چندین طلبهٔ جوان از حوزه علمیه شهرستان خوی اجرا شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×