» اخبار استان » اشتغال‌زایی ۴۰۰ نفر در کارخانه‌های خوراک دام
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد:

اشتغال‌زایی ۴۰۰ نفر در کارخانه‌های خوراک دام

مرداد 22, 1403۷:۵۱ ق٫ظ 20

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در آذربایجان غربی، ۲۹ کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان فعال هستند که به طور مستقیم برای ۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی کرده‌اند.

خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «حرف‌رک» در خصوص فعالیت مراکز تولید خوراک دام اظهار کرد: در آذربایجان غربی، ۲۹ کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان فعال هستند که به طور مستقیم برای ۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی کرده‌اند.

،رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، با اشاره به ظرفیت تولید این کارخانه‌ها گفت: ظرفیت اسمی سالانه تولید خوراک دام در استان ۶۸۹ هزار تن، طیور ۵۲۰ هزار تن و آبزیان ۳۳ هزار تن است.

شهبازی تأکید کرد: برنامه معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، ترویج و استفاده از خوراک آماده برای دامداری‌های کشور است.

وی ادامه داد: استفاده از خوراک آماده نه تنها راندمان تولیدات دامی را افزایش می‌دهد، بلکه صرفه‌جویی قابل توجهی در واردات نهاده‌های دامی به همراه دارد.

وی افزود: ۲۹ کارخانه فعال در ۱۳ شهرستان استان پروانه فعالیت دارند و اشتغال در این کارخانه‌ها حداقل ۴۰۰ نفر است که با افزایش میزان تولید، این تعداد به ۶۰۰ نفر قابل افزایش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی‌های جدید در تولید خوراک دام و طیور می‌تواند به بهبود کیفیت و افزایش بهره‌وری کمک کند.

وی گفت: توسعه بازارهای جدید و افزایش صادرات محصولات خوراک دام و طیور می‌تواند به افزایش درآمد و اشتغال‌زایی کمک کند. ایجاد برندهای معتبر و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌تواند به معرفی محصولات ایرانی در بازارهای جهانی کمک کند.

شهبازی خاطرنشان کرد: استفاده از مواد اولیه پایدار و کاهش ضایعات تولید می‌تواند به حفظ محیط زیست کمک کند. کارخانه‌ها می‌توانند با استفاده از تکنولوژی‌های پاک و بازیافت مواد، اثرات زیست‌محیطی خود را کاهش دهند.

گفتنی است دولت می‌تواند با ارائه تسهیلات مالی و فنی به کارخانه‌ها، به توسعه و افزایش تولید کمک کند. این حمایت‌ها می‌تواند شامل وام‌های کم‌بهره، یارانه‌ها و مشاوره‌های فنی باشد و برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی برای کارکنان کارخانه‌ها می‌تواند به بهبود مهارت‌ها و افزایش راندمان تولید کمک کند. این دوره‌ها می‌توانند شامل آموزش‌های فنی، مدیریتی و بهداشتی باشند.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×