» اجتماعی » اشتغال ۱۸۰ زندانی در «مارال صنعت» ارومیه
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی مطرح کرد:

اشتغال ۱۸۰ زندانی در «مارال صنعت» ارومیه

مهر 18, 1403۹:۱۶ ق٫ظ 10

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از به‌کارگیری و ایجاد اشتغال حداقل 180نفر از زندانیان در واحد تولیدی مارال صنعت خبر داد.

ناصر عتباتی، در گفتگو با خبرنگار «حرف‌رک»، از اشتغال‌زایی برای حداقل ۱۸۰ نفر از زندانیان در واحد تولیدی مارال صنعت خبر داد و اظهار کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی برای زندانیان یکی از مهم‌ترین عوامل در اصلاح و بازپروری آن‌ها است. وی افزود: «برای بهره‌مندی از این ظرفیت، باید برنامه‌ریزی دقیق و منظمی صورت گیرد.

عتباتی همچنین از مشارکت بخش خصوصی در به‌کارگیری زندانیان به عنوان اقدامی ارزشمند یاد کرد و خواستار تقویت این روند شد.

وی توسعه اشتغال زندانیان و افزایش اعزام مددجویان واجد شرایط به واحدهای تولیدی خارج از زندان را از اولویت‌های اصلی دانست.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تصریح کرد: در این راستا، تصمیماتی در خصوص بررسی و ارزیابی زندانیان واجد شرایط برای اعزام به واحدهای تولیدی اتخاذ شده است.

وی اضافه کرد: از جمله این تصمیمات، اعزام حداقل ۱۸۰ نفر از زندانیان به واحد تولیدی مارال صنعت است که با هدف توانمندسازی آن‌ها و کاهش نرخ بازگشت مجدد به زندان انجام می‌شود.

عتباتی همچنین به نقش مؤثر این طرح در کاهش مشکلات اقتصادی خانواده‌های زندانیان اشاره کرد و گفت: این طرح می‌تواند به بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌های زندانیان کمک کند و از طرفی، انگیزه‌ای برای زندانیان جهت اصلاح رفتار و بازگشت سالم به جامعه باشد.

وی تأکید کرد: توسعه این‌گونه طرح‌ها با همکاری بیشتر بخش خصوصی و نهادهای دولتی می‌تواند به‌عنوان یک الگوی موفق در سایر استان‌ها نیز اجرا شود.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی در ادامه به اهمیت نظارت و پیگیری روند این طرح‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: تضمین موفقیت این طرح‌ها نیازمند همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی و نظارت دقیق بر اجرای آن‌هاست. ما باید مطمئن شویم که زندانیان به درستی در واحدهای تولیدی به کار گرفته شده و حقوق قانونی آن‌ها رعایت می‌شود.

وی افزود: بهره‌مندی زندانیان از فرصت‌های شغلی نه تنها به اصلاح رفتار و بازگشت آن‌ها به جامعه کمک می‌کند، بلکه به نفع اقتصاد کشور نیز خواهد بود.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×