» اجتماعی » اعزام ۱۹۸۱ زائر از آذربایجان غربی به مکه
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی خبر داد:

اعزام ۱۹۸۱ زائر از آذربایجان غربی به مکه

خرداد 26, 1403۱۰:۲۱ ق٫ظ 20

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی گفت: امسال یک‌هزار و ۹۸۱ نفر در قالب ۱۵ کاروان و ۶۰ نفر عوامل اجرایی و چهار پزشک به مکه مکرمه اعزام شده‌اند.

شاهین حق‌شناس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره به اعزام زائران آذربایجان غربی به حج تمتع اظهار کرد: امسال یک‌هزار و ۹۸۱ نفر در قالب ۱۵ کاروان و ۶۰ نفر عوامل اجرایی و چهار پزشک به مکه مکرمه اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یک دختر ۱۱ساله از شهرستان خوی و یک آقای ۹۵ساله از شهرستان پیرانشهر به ترتیب کم‌سن‌ترین و مسن‌ترین نفرات اعزامی به مناسک حج از استان آذربایجان غربی هستند تصریح کرد: تعداد یک‌هزار ۴۱ نفر بانو و ۹۳۹ از آقایان به مکه مکرمه مشرف شده‌اند.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی با بیان اینکه ۵۳ درصد زائران بانوان و ۴۷ درصد آقایان هستند عنوان کرد: تعداد یک‌هزار ۱۹۱ نفر از زائران اعزامی سنی در قالب ۹ کاروان و تعداد ۷۹۰ شیعه در قالب ۶ کاروان اعزام شدند.

حق‌شناس با اشاره به تاریخ اعزام حجاج به مکه مکرمه اظهار داشت: اعزام زائران از ۱۸ تا ۲۱ خرداد طی هشت پرواز از فرودگاه شهید باکری ارومیه آغاز شده است.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی یادآور شد: اعزام حجاج که به‌صورت مدینه‌بعد بود و زائران به فرودگاه جده اعزام شدند و تاریخ برگشت در تاریخ ۱۸ الی ۲۱ تیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در تاریخ‌های اعلامی روزانه تعداد دو پرواز از فرودگاه شهید باکری ارومیه به فرودگاه جده انجام می‌پذیرفت اعلام کرد: طبق برنامه زمان‌بندی شده، نخستین پرواز زائران حج تمتع، ساعت ۱۴:۴۰ دقیقه روز جمعه ۱۸ خرداد و آخرین پرواز هم ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه روز دوشنبه ۲۱ خرداد بوده و ۲۱ تیرماه امسال آخرین پرواز حجاج از مکه مکرمه به استان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تمهیدات و آموزش‌های لازم به زائران از طریق بعثه مقام معظم رهبری طی ۱۲ جلسه انجام و مدیران کاروان‌ها موارد لازم را برای زائران تشریح کرده‌اند.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تمام مراحل معاینات پزشکی زائران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و هلال‌احمر استان انجام و طبق هماهنگی با هلال‌احمر تزریق واکسن مننژیت صورت پذیرفته است.
انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×