» پیشخوان » افتتاح و کلنگ‌زنی دو پروژه در مهاباد
پیشخوان - گفتگو - مهاباد
به مناسبت دهه فجر؛

افتتاح و کلنگ‌زنی دو پروژه در مهاباد

بهمن 14, 1402۷:۵۲ ق٫ظ زمان مطالعه: 1 100

شهردار مهاباد گفت:به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی چندین پروژه عمرانی افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «حرف رک»بابک رستم‌پور شهردار مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی هالان -۲۴، اظهار کرد: به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی چندین پروژه عمرانی افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد برای توسعه شهر و آبادانی منطقه مهاباد و همچنین برای زیباسازی چهره شهر موثر و تأثیر بسزایی خواهد داشت.

شهردار مهاباد با اشاره به اینکه به مناسبت دهه فجر دو پروژه شهری افتتاح و کلنگ‌زنی شود،گفت: یکی از این پروژه‌ها احداث پل باکس بتنی کتاب است که فردا کلنگ‌زنی خواهد شد، ایجاد این پروژه به منظور کاهش ترافیک در خیابان ملاجزیری و تپه قاضی احداث می شود و از سوی دیگر احداث این پل نیز یکی از مطالبات دیرینه ساکنان آن منطقه بود.

وی افزود:این پل قرار است به‌منظور اتصال بخشی از مناطق شمال و جنوب شهر به یکدیگر مورد استفاده قرار بگیرد.

شهردار مهاباد با بیان اینکه با کلنگ‌زنی این پل بخشی از شمال به جنوب شهر متصل می شود، افزود: پل شه‌ورنگ که در شهریور ماه افتتاح شده بود، پایین‌تر از پل باکس بتنی قرار داشت و در منطقه بهبود زیادی در روان‌سازی ترافیک شهری ایجاد کرد. به منظور حل مشکلات ترافیکی، تصمیم گرفته شد که یک پل جدید بالاتر از پل شه ورنگ با نام پل کتاب کلنگ‌زنی و ساخته شود این اقدام باعث روان‌تر شدن حرکت خودروها در منطقه و بهبود ترافیک و عبور و مرور خودروها از شمال به جنوب و بالعکس خواهد شد.

رستم‌پور تصریح کرد: پروژه پل باکس بتنی کتاب مهاباد با هزینهٔ ۸۰ میلیارد ریال از منابع داخلی شهرداری مهاباد تأمین شده و دارای دهانه‌ای به طول ۵۰ متر و عرض ۱۶ متر و طول پل ۶۵ متر است این پل شامل پیاده‌رو، تأسیسات برقی و نورپردازی نیز می‌باشد.

شهردار مهاباد اظهار کرد: برای اتصال فلکه کتاب به خیابان ملاجزیری، ۳۲۰ عدد باکس بتنی استفاده شده است. همچنین برای اجرای بلوکاژ، سه هزار و ۴۰۰ تن سنگ لاشه و ۹۰۰ تن برای بتن ریزی و ۳۶ تن میلگرد برای آرماتور بندی پل استفاده شده است. همچنین نرده گذاری به طول ۱۳۰ متر نیز انجام شده است.

رستم‌پور بیان کرد: پروژه دوم افتتاح پارک سید آباد به مناسبت دهه فجر با حضور جمعی از مسئولین و مردم شهرستان اجرایی خواهد شد برای ایجاد این پروژه، ۱۸۰۰۰ متر مربع خاکبرداری و خاکریزی صورت گرفته است و مساحت کل این پروژه ۸۰۰۰ متر مربع است از این مساحت، چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع برای احداث پیاده رو و مسیر دسترسی به پارک در نظر گرفته شده است همچنین، سه هزار و ۸۰۰ متر مربع به فضای سبز اختصاص داده شده است بودجه لازم برای اجرای این پروژه که حدود ۵۵ هزار میلیارد ریال است، توسط منابع داخلی شهرداری مهاباد تأمین شده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×