» اخبار استان » بوکان » افتتاح کتابخانه بزرگ شهید لاجوردی در زندان بوکان
بوکان
بوکان - پیشخوان
در بوکان رخ داد؛

افتتاح کتابخانه بزرگ شهید لاجوردی در زندان بوکان

آذر 10, 1402۴:۰۱ ب٫ظ 50

کتابخانه شهید لاجوردی اداره زندان بوکان با حضور جمع .کثیری از مدیران استانی و شهرستانی افتتاح شد

به گزارش حرف رک به نقل از بوکان هه‌وال؛ صبح روز جمعه با حضور مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان‌غربی و مدیران شهرستانی مراسم افتتاح کتابخانه شهید لاجوردی اداره زندان بوکان برگزار شد.

مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان‌غربی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار بوکان ضمن اشاره به اهمیت احداث چنین کتابخانه‌ای در زندان بوکان افزود: زندان تنها محل نگهداری زندانی نیست و می‌تواند به آموزشگاه نیکی‌ها تبدیل شود.

وی عنوان کرد: زندان و ندامتگاه‌ها باید تبدیل به مکان‌های فرهنگ‌ساز شوند که مهم‌ترین راه برای رسیدن به این مهم وجود کتاب و کتابخانه است.

فتحی تصریح کرد: باید مسئولان زندان و همچنین دیگر مدیران درگیر در این حوزه زندانیان را بیش‌ازپیش به فرهنگ کتاب‌خوانی آشنا کنند.

وی ادامه داد: امروزه شاهد ارتقای سطح زندان بوکان به بالاترین سطح استان از نظر رضایتمندی رسیده است که این مهم می‌توانند نتیجه‌های ویژه‌ای در آینده به همراه داشته باشد.

این مسئول استانی تصریح کرد: اکنون در زندان بوکان بیشترین میزان بخشش و تخفیف مجازات زندانیان غیرعمد و صلح و سازش‌های قصاص صورت می‌گیرد که جا دارد از اعضای محترم هسته بخشایش شهرستان تشکر کنیم

فتحی در ادامه گفت: احداث این کتابخانه تأثیر بسزایی در افزایش سطح سواد فرهنگی زندانیان و در نهایت اصلاح یک فرد می‌شود.

وی افزود: تلاش ما بر این است که یک زندانی بعد از پایان دوره حبس خود، از لحاظ روحی، روانی و فرهنگی دچار دگرگونی شود و بتواند زندگی سالمی را شروع کرده و به آغوش جامعه بازگردد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×