» اخبار استان » افزایش ترانزیت در پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی مطرح کرد:

افزایش ترانزیت در پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی

مهر 17, 1403۳:۲۱ ب٫ظ 10

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از افزایش چشمگیر ترانزیت در پنج پایانه مرزی استان طی ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

ایرج دست‌نشان، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» از افزایش ترانزیت در پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: در ۶ ماه نخست امسال، میزان ترانزیت از پایانه‌های مرزی استان به ۵۴ هزار و ۶۷۲ دستگاه رسید که از نظر ترانزیت ورودی ۸۴.۱۱ درصد و از نظر ترانزیت خروجی ۱۱۵.۲۳ درصد افزایش نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه تلاش می‌شود با توسعه زیرساخت‌ها و ارتقاء کیفی خدمات، آمار ترانزیت بیش از گذشته روند صعودی داشته باشد، تصریح کرد: پایانه مرزی بازرگان در این حوزه بیشترین عملکرد را داشته و پایانه‌های مرزی پلدشت و تمرچین نیز در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

دست‌نشان همچنین افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک آذربایجان غربی و اهمیت ترانزیت در توسعه اقتصادی منطقه، برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل و افزایش ظرفیت پایانه‌های مرزی در دست اقدام است.

وی اظهار داشت: همکاری‌های بین‌المللی و تعامل با کشورهای همسایه نیز از جمله عواملی است که می‌تواند به افزایش ترانزیت و تسهیل در عبور و مرور کالاها کمک کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی۰ در پایان تأکید کرد: با تلاش‌های مستمر و برنامه‌ریزی‌های دقیق، امیدواریم شاهد رشد پایدار و مستمر در حوزه ترانزیت و حمل و نقل جاده‌ای است.

دست‌نشان خاطرنشان کرد: پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی نقش مهمی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این استان و کشور ایفا می‌کنند. با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص این استان و وجود پایانه‌های مرزی متعدد، می‌توان گفت که آذربایجان غربی به عنوان یکی از دروازه‌های مهم ایران به کشورهای همسایه محسوب می‌شود.

گفتنی است پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی دروازه‌های ارتباط با جهان است و آذربایجان غربی به واسطه موقعیت جغرافیایی خاص خود و همجواری با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان از اهمیت اقتصادی و استراتژیکی بالایی برخوردار است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این استان وجود پایانه‌های مرزی متعدد است که نقش مهمی در تبادلات تجاری، فرهنگی و اجتماعی با کشورهای همسایه ایفا می‌کنند.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×