» اخبار استان » افزایش تردد از پایانه‌ مرزی تمرچین
اخبار استان - اقتصادی - تیتر یک
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی مطرح کرد:

افزایش تردد از پایانه‌ مرزی تمرچین

مهر 10, 1403۰:۴۵ ق٫ظ 10

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از افزایش آمار تردد در ۶ ماه نخست امسال از پایانه مرزی تمرچین خبر داد.

ایرج دست‌نشان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» از افزایش تردد در پایانه‌ مرزی تمرچین خبر داد و گفت: افزایش قابل توجه در آمار تردد از پایانه مرزی تمرچین نه‌تنها نشان‌دهنده رونق اقتصادی و تجاری است، بلکه بیانگر تحرکات اجتماعی و فرهنگی در سطح منطقه نیز است.

وی ادامه داد: افزایش تردد کامیون‌ها و اتوبوس‌ها، بیانگر رشد تجارت میان ایران و کشورهای همسایه، به‌ویژه در زمینه واردات و صادرات کالا است. این امر می‌تواند به افزایش درآمدهای مالیاتی و اشتغال‌زایی در منطقه کمک کند.

دست‌نشان ادامه داد: با افزایش تعداد مسافران، زمینه برای توسعه صنعت گردشگری فراهم می‌شود. این امر می‌تواند موجب جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید و بهبود زیرساخت‌های گردشگری در منطقه شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: با توجه به افزایش تردد، احتمالاً نیاز به بهبود و ارتقای زیرساخت‌های پایانه مرزی و خدمات مربوط به آن وجود دارد. این می‌تواند شامل بهبود امکانات رفاهی برای مسافران و ارتقای خدمات گمرکی باشد.

وی یادآورشد: گسترش تردد مسافران و کامیون‌ها می‌تواند به تقویت همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای کمک کند و زمینه را برای ایجاد توافقات جدید در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی فراهم آورد.

دست‌نشان افزود: آمار تردد از پایانه مرزی تمرچین در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳، یک نشانه مثبت از رشد و توسعه در سطح اقتصادی و اجتماعی منطقه است. با توجه به روندهای موجود، می‌توان انتظار داشت که این افزایش تردد ادامه‌دار باشد و فرصت‌های جدیدی را برای توسعه پایدار در منطقه به ارمغان آورد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی یادآور شد: برای بهره‌برداری حداکثری از این فرصت‌ها، توجه به بهبود زیرساخت‌ها، خدمات و تسهیل فرآیندهای مرزی ضروری است تا بتوان از این پتانسیل به بهترین نحو استفاده کرد.

وی یادآور شد: مجموع تردد مسافران در این مدت به ۶۳۹ هزار و ۶۵۶ نفر رسید که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی عنوان کرد: در 6 ماه نخست امسال تعداد ۸۱ هزار و ۲۳ دستگاه کامیون از پایانه مرزی عبور کرده که۷۱ درصد افزایش را نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به ثبت رسانده است.

دست‌نشان گفت: همچنین، تعداد ۴۷۰۷ دستگاه خودروی سواری به پایانه مرزی وارد شده که این رقم بیانگر افزایش ۳۲۴ درصدی در مقایسه با سال گذشته است.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×