» اخبار استان » افزایش صادرات کالا از گمرک بازرگان
اخبار استان - اقتصادی - تیتر یک
مدیرکل گمرک بازرگان مطرح کرد:

افزایش صادرات کالا از گمرک بازرگان

شهریور 18, 1403۲:۰۰ ب٫ظ 10

مدیرکل گمرک بازرگان گفت: در پنج ماه اول امسال، ارزش کالاهای صادراتی از این گمرک ۱۷ درصد افزایش یافته است.

علیرضا اسدزاده از افزایش ۱۷ درصدی ارزش صادرات از گمرک بازرگان در پنج ماه نخست امسال خبر داد و اظهار کرد: طی این مدت، ۱۴۵ هزار و ۸۹۸ تن کالا به ارزش ۹۴ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۵۶۸ دلار از طریق این مرز صادر شده است.

وی ادامه داد: این میزان از نظر وزنی ۶ درصد و از نظر ارزش ۱۷ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد داشته است.

مدیرکل گمرک بازرگان همچنین به مهم‌ترین کالاهای صادراتی از گمرک بازرگان اشاره کرد و افزود: شامل محصولات پتروشیمی، انواع محصولات نباتی و کشاورزی، محصولات سنگی، اشیاء سرامیکی و شیشه‌ای، قراضه و ضایعات آهن و فولاد و نیز محصولات نساجی بوده‌اند.

اسدزاده افزود: این افزایش در ارزش و وزن کالاهای صادراتی، نشان‌دهنده بهبود شرایط تولید و تقاضای بازارهای خارجی برای محصولات ایرانی است.

وی همچنین تأکید کرد: گمرک بازرگان به عنوان یکی از مهم‌ترین مبادی مرزی کشور، نقش حیاتی در توسعه تجارت خارجی و افزایش صادرات ایفا می‌کند.

مدیرکل گمرک بازرگان با اشاره به تسهیلاتی که برای صادرکنندگان فراهم شده است، افزود: تلاش داریم تا با کاهش بروکراسی اداری و به‌کارگیری فناوری‌های نوین، روند ترخیص کالاها را سرعت بخشیده و زمینه‌های رشد بیشتر صادرات را فراهم کنیم.

اسدزاده همچنین بر اهمیت همکاری مستمر با سایر نهادها و سازمان‌ها برای تسهیل تجارت خارجی و رفع موانع صادراتی تأکید کرد و گفت: با ارتقای زیرساخت‌های مرزی و افزایش تعاملات تجاری با کشورهای همسایه، امیدواریم در ماه‌های آینده نیز شاهد رشد پایدار در صادرات از این گمرک باشیم.

وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به آینده صادرات از گمرک بازرگان گفت: با حمایت‌های دولت و اجرای سیاست‌های مناسب تجاری، انتظار داریم که در ماه‌های آتی نیز شاهد ادامه رشد صادرات و گسترش حضور محصولات ایرانی در بازارهای جهانی باشیم.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×