» اخبار استان » افزایش صدور پروانه‌های عبور بارهای ترافیکی آذربایجان غربی
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی خبر داد:

افزایش صدور پروانه‌های عبور بارهای ترافیکی آذربایجان غربی

تیر 31, 1403۸:۳۴ ق٫ظ 20

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی از افزایش صدور پروانه‌های عبور بارهای ترافیکی آذربایجان غربی خبر داد و گفت: در سه‌ماهه نخست امسال، تعداد ۳ هزار و ۲۳۲ پروانه عبور برای بارهای ترافیکی در استان آذربایجان غربی صادر شده است.

ایرج دست‌نشان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» از افزایش صدور پروانه‌های عبور بارهای ترافیکی آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: در سه‌ماهه نخست امسال، تعداد ۳ هزار و ۲۳۲ پروانه عبور برای بارهای ترافیکی در استان آذربایجان غربی صادر شده است که این آمار نشان‌دهنده افزایش ۲۲ درصدی نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته است که در آن ۲ هزار و ۶۳۸ پروانه صادر شده بود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی تصریح کرد: پروانه عبور بارهای ترافیکی برای بارهایی صادر می‌شود که ابعاد و وزن آن‌ها بیش از حد استاندارد است و برای تردد در جاده‌ها نیاز به مجوز دارند.

وی ادامه داد: این پروانه‌ها شامل جزئیاتی مانند سرعت مجاز، مسیر تعیین شده، ساعت حرکت و سایر مقررات مربوط به نوع، طول، عرض، وزن و ارتفاع بار هستند که رانندگان باید آن‌ها را رعایت کنند.

دست‌نشان یادآور شد: در خردادماه سال جاری، یک هزار و ۴۴۷ پروانه عبور صادر شد که شهرستان بازرگان با ۹۸۸ پروانه بیشترین تعداد را داشته است. این روند نشان‌دهنده رشد قابل‌توجهی در فعالیت‌های حمل‌ونقل در این منطقه است که می‌تواند تأثیرات مثبتی بر اقتصاد محلی داشته باشد.

این مقام مسئول همچنین به طرح تشدید برخورد با متخلفین اضافه تناژ اشاره کرد و گفت: بارگیری محمولات با وزن بیش از حد مجاز به‌عنوان تخلف محسوب می‌شود و کنترل‌های دقیق‌تری در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی در حال انجام است. در سه‌ماهه نخست سال جاری، ۲ هزار و ۳۵۲ تن بار اضافه تناژ شناسایی و کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱ هزار و ۳۷۷ تن بود، افزایش ۷۰ درصدی داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی یادآور شد: افزایش تعداد پروانه‌های عبور و کنترل‌های دقیق‌تر بر تناژ بار می‌تواند به بهبود ایمنی جاده‌ها و کاهش خسارات ناشی از بارهای سنگین کمک کند. همچنین، این اقدامات می‌تواند به تسهیل تجارت و حمل‌ونقل کالا در منطقه، افزایش درآمدهای دولتی و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل منجر شود.

وی افزود: باتوجه‌به این روند، انتظار می‌رود که اقدامات بیشتری برای حمایت از صنایع حمل‌ونقل و ارتقای ایمنی و کارایی جاده‌ها در آینده اجرا شود. این اقدامات می‌توانند به بهبود وضعیت اقتصادی منطقه و افزایش رقابت‌پذیری آن در سطح ملی و بین‌المللی کمک کنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×