» اخبار استان » افزایش صدور کارت‌های بازرگانی در آذربایجان غربی
اخبار استان - اقتصادی - تیتر یک
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی مطرح کرد:

افزایش صدور کارت‌های بازرگانی در آذربایجان غربی

تیر 29, 1403۰:۰۷ ق٫ظ 90

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی از افزایش 175 درصدی صدور کارت‌های بازرگانی در استان در سه ماه گذشته خبر داد.

صابر پرنیان در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» اظهار کرد: در سه ماه گذشته، بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد، ۱,۲۴۲ نفر در حوزه اصناف استان آذربایجان غربی مشغول به کار شده‌اند.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، اعلام کرد: در این مدت، ۳,۴۵۱ پروانه کسب صنفی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در این مدت، ۷۰ پروانه کسب صنفی ایثارگری نیز صادر و به متقاضیان تحویل داده شده است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تصریح کرد: از مجموع پروانه‌های صادره، ۵۸۴ پروانه در حوزه صنوف تولیدی، ۱,۹۶۶ پروانه در حوزه صنوف توزیعی، ۴۴۶ پروانه در حوزه صنوف خدماتی و ۴۵۵ پروانه در حوزه خدمات فنی بوده است.

پرنیان همچنین از برگزاری انتخابات هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی که مهلت قانونی آنها به پایان رسیده بود، خبر داد و گفت: این انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شده و در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳، انتخابات ۱۲ اتحادیه صنفی برگزار و رئیس و اعضای هیات مدیره آنها معرفی و پروانه فعالیت آنها صادر شده است.

وی با اشاره به رشد ۱۷۵ درصدی در صدور کارت‌های بازرگانی، خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری، ۱,۱۷۵ کارت بازرگانی برای تسهیل صادرات و واردات در استان صادر یا تمدید شده است.

پرنیان یادآور شد: همچنین، ۱۰۹ کارت پیله‌وری و ۱۱,۲۱۴ کارت مرزنشینی جدید صادر یا تمدید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲.۷ و ۵ برابر افزایش داشته است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: در سه ماه گذشته برای واردات کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور ۱۵۷ فقره ارز تخصیص یافته است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×