» اخبار استان » افزایش فضای کتابخانه‌ای، ارتقای سرانه فرهنگی است
اخبار استان - فرهنگی
 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی:

افزایش فضای کتابخانه‌ای، ارتقای سرانه فرهنگی است

خرداد 21, 1403۱۱:۴۵ ب٫ظ 40

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: در جریان سفرهای استانی، استاندار آذربایجان غربی، حدود ۸۰۰۰ مترمربع به فضای کتابخانه‌ای استان  آذربایجان غربی اضافه کرده که به ارتقای سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی در استان کمک خواهد کرد.

خدیجه معصومی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی مجموعه‌ای از خدمات فرهنگی و آموزشی را به اعضا و بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند اظهار کرد: کتابخانه مرکزی استان آذربایجان غربی با مساحتی بالغ بر ۸۵۰۰ مترمربع، بزرگ‌ترین مرکز اطلاع‌رسانی در آذربایجان غربی است و جزء ۱۲ کتابخانه مرکزی برتر کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این کتابخانه با بیش از ۱۵۰۰۰ عضو فعال، شامل ۱۳۰۰۰ کودک و نوجوان، ۴۰۰ نفر از بخش نابینایان و کم‌بینایان و بیش از ۲۰۰ نفر از ناشنوایان و کم‌شنوایان، خدمات متنوع فرهنگی و ترویجی ارائه می‌دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در سال گذشته، بیش از ۱۲۰۰۰۰ جلد کتاب توسط اعضا امانت گرفته شده است.

معصومی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰۰۰۰۰ منبع اطلاعاتی در موضوعات مختلف در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است گفت: بیش از ۶۵۰۰۰ نفر در ۷۶ کتابخانه عمومی استان عضو هستند،.

وی افزود: بیش از ۳۰ درصد اعضا کتابخانه‌های عمومی را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند. ایجاد بخش نوجوانان با خدمات ویژه، از جمله اولویت‌های اداره کل برای فاز بعدی بازطراحی کتابخانه مرکزی است که تاکنون دوفاز از آن اجرا شده و از حمایت استاندار بهره‌مند شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی تأکید کرد: کتابخانه‌های عمومی با استفاده از شبکه‌ای وسیع از مردم و جویندگان کار، به توسعه کسب‌وکارها و رشد اقتصادی کشور کمک می‌کنند. این کتابخانه‌ها با برگزاری دوره‌های آموزشی و نمایشگاه‌های کسب‌وکارهای خرد، از صاحبان آن‌ها حمایت می‌کنند.

معصومی از توجه ویژه استاندار آذربایجان غربی به حوزه فرهنگ و کتابخانه‌های عمومی قدردانی کرد و گفت: در جریان سفرهای استانی، استاندار آذربایجان غربی، حدود ۸۰۰۰ مترمربع به فضای کتابخانه‌ای استان  آذربایجان غربی اضافه کرده که به ارتقای سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی در استان کمک خواهد کرد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×