» اجتماعی » افزایش ورود زائران خارجی از پایانه بازرگان
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مدیر پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

افزایش ورود زائران خارجی از پایانه بازرگان

شهریور 3, 1403۱۲:۵۵ ب٫ظ 40

مدیر پایانه مرزی بازرگان گفت: از زمان آغاز طرح اربعین حسینی تاکنون، ۱۱ هزار و ۸۳۵ زائر خارجی از کشورهای همسایه از طریق پایانه مرزی بازرگان وارد ایران شده‌اند تا از طریق پایانه مرزی تمرچین به کربلای معلی سفر کنند.

ایرج آزادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» اظهار کرد: از زمان آغاز طرح اربعین حسینی تاکنون، ۱۱ هزار و ۸۳۵ زائر خارجی از کشورهای همسایه از طریق پایانه مرزی بازرگان وارد ایران شده‌اند تا از طریق پایانه مرزی تمرچین به کربلای معلی سفر کنند.

وی با اشاره به افزایش ۱۴۲ درصدی تردد زائران اربعین از کشورهای همسایه از پایانه مرزی بازرگان، اظهار داشت: بیشترین تعداد زائران خارجی به ترتیب از کشورهای آذربایجان با ۷۶۹۱ نفر، ترکیه ۲۷۲۳ نفر، گرجستان ۱۳۰۴ نفر و نخجوان ۱۱۷ نفر بوده‌اند.

آزادی با بیان اینکه امسال نیز همانند سال‌های گذشته تمامی امکانات لازم برای رفاه زائران اباعبدالله الحسین فراهم شده است، یادآور شد: پایانه مرزی بازرگان به عنوان یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های ورودی زائران اربعین، نقش مهمی در تسهیل سفر زائران خارجی به ایران ایفا می‌کند.

مدیر پایانه مرزی بازرگان همچنین به اقدامات صورت‌گرفته برای بهبود خدمات در پایانه مرزی بازرگان اشاره کرد و گفت: امسال تمهیدات ویژه‌ای برای رفاه حال زائران در نظر گرفته شده است، از جمله افزایش تعداد گیت‌های ورودی و خروجی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی 24 ساعته، و ایجاد فضاهای مناسب برای استراحت و پذیرایی زائران.

آزادی در ادامه به هماهنگی‌های انجام‌شده با سایر نهادها و ارگان‌های مرتبط اشاره کرد و افزود: با همکاری نیروهای انتظامی، گمرک، و هلال احمر، تلاش کرده‌ایم تا عبور و مرور زائران به‌طور روان و بدون وقفه انجام شود. همچنین، اقدامات لازم برای تأمین امنیت و جلوگیری از هرگونه اختلال در تردد زائران به‌خوبی صورت گرفته است.

وی در پایان از تمامی کارکنان و مسئولان پایانه مرزی بازرگان به‌خاطر تلاش‌های بی‌وقفه‌شان در ارائه خدمات به زائران اباعبدالله الحسین تقدیر کرد و ابراز امیدواری نمود که زائران بتوانند سفری امن و بی‌دغدغه به کربلای معلی داشته باشند.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×