» اخبار استان » افزایش ۱۲ درصدی تردد ناوگان باری از مرزها
اخبار استان - پیشخوان
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی خبر داد:

افزایش ۱۲ درصدی تردد ناوگان باری از مرزها

مهر 1, 1403۱۱:۲۴ ق٫ظ 40

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی از افزایش ۱۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه های مرزی استان خبر داد.

ایرج دست‌نشان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره به افزایش تردد ناوگان باری از  مرزهای آذربایجان غربی اظهار کرد: تردد ناوگان باری از پایانه‌های مرزی استان طی سال جاری با افزایش ۱۲ درصدی همراه بوده است.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی، مجموعاً ۲۰۲ هزار و ۲۶۵ دستگاه ناوگان حامل کالاهای صادراتی و وارداتی از پایانه‌های مرزی استان تردد کرده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه تردد ناوگان باری بدون وقفه در تمامی پایانه‌های مرزی استان در جریان است، افزود: بیشترین تردد ناوگان باری در این مدت مربوط به پایانه مرزی بازرگان با ۸۴ هزار و ۴۳۰ تردد بوده و پس از آن، پایانه مرزی تمرچین با ۶۷ هزار و ۶۷۷ تردد در رتبه دوم قرار دارد.

ایرج دست‌نشان با اشاره به تأثیرگذاری و تأثیرپذیری صنعت حمل و نقل بر ابعاد مختلف توسعه، تصریح کرد: تلاش این مجموعه بر توسعه زیربناهای ایمنی و زیرساخت‌ها، رفع مشکلات حمل و نقل در استان و افزایش لاین‌های ورودی و خروجی به کشور با هدف کاهش زمان ایستایی ناوگان ترانزیتی صادراتی متمرکز است.

وی تصریح کرد: در سال جاری، بیش از ۴۲ هزار دستگاه ناوگان ترانزیتی از پایانه‌های مرزی پنج‌گانه استان عبور کرده‌اند که شامل ۲۴ هزار و ۲۸۵ دستگاه ترانزیت ورودی و ۱۹ هزار و ۹۵۵ دستگاه ترانزیت خروجی می‌شود.

دست‌نشان با اشاره به توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای در آذربایجان غربی گفت: برنامه‌های جدیدی برای بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل در استان در دست اجرا است که شامل افزایش تعداد لاین‌های ورودی و خروجی و بهبود ایمنی جاده‌ها می‌شود.

گفتنی است  آذربایجان غربی در شمال غربی ایران واقع شده و با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد. این استان دارای ۹۶۷ کیلومتر مرز است که شامل پنج پایانه مرزی مهم می‌شود.این مرزها نقش مهمی در تجارت و تبادل فرهنگی بین ایران و کشورهای همسایه ایفا می‌کنند و سالانه میلیون‌ها نفر از این مرزها عبور می‌کنند.

انتهای خبر/ و

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×