» اخبار استان » الحاق ۳۲۷ هکتار اراضی ملی به روستاها
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان
معاون شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌ غربی خبر داد:

الحاق ۳۲۷ هکتار اراضی ملی به روستاها

مهر 12, 1403۸:۳۲ ق٫ظ 10

حمزه‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره به اهمیت تصمیمات کارگروه زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری، شهری و محیط‌زیست استان، از افزایش ۱۵۰ درصدی مصوبات این کارگروه در شش‌ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

وی در تشریح فعالیت‌های این معاونت اظهار داشت: الحاق ۳۲۷ هکتار از اراضی ملی داخل و خارج حریم شهرهای استان به روستاها، احداث میدان مرکزی و پایانه صادراتی محصولات کشاورزی، بازنگری در طرح‌های هادی روستاهای واقع در حریم شهرهای استان، طرح هادی شهرهای نالوس و کشاورز، و مدیریت تالاب‌های حوزه دریاچه ارومیه از مهم‌ترین پروژه‌های تصویب شده توسط این کارگروه بوده است.

حمزه‌نژاد همچنین اضافه کرد: در این کارگروه، تصویب طرح تحویل ۷۴۵ هکتار از اراضی ملی واقع در روستاهای داخل و خارج حریم شهرهای خوی و سلماس به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز مورد تأیید قرار گرفت که شامل ۷ روستا در این مناطق است.

معاون شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌ غربی به اهمیت سند دستور کار طرح جامع شهری ارومیه و طرح بافت تاریخی این شهر نیز اشاره کرد و گفت: این دو طرح در دستور کار شورای عالی معماری و شهرسازی قرار گرفته‌اند و انتظار می‌رود که با اجرای این طرح‌ها، توسعه شهری و حفاظت از میراث فرهنگی ارومیه به شکل بهتری مدیریت شود.

وی به تلاش‌های استان در بهبود وضعیت محیط‌زیست و احیای منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: همکاری مستمر بین دستگاه‌های مرتبط با محیط‌زیست و برنامه‌ریزی شهری برای حفظ تعادل بین توسعه شهری و حفاظت از طبیعت در استان ضروری است.

گفتنی است از دیگر اقدامات مهم این کارگروه، بررسی و اجرای طرح‌های مرتبط با بهبود زیرساخت‌های روستایی و شهری، به ویژه در حوزه آب، برق، و جاده‌ها است که نقش کلیدی در بهبود کیفیت زندگی روستاییان و توسعه پایدار منطقه دارد.

انتهای خبر / و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×